Beantwoord

verzet

  • 14 August 2023
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Beste,

Mijn moeder heeft zowel een spaar- als zichtrekening bij jullie. 

Aangezien ze niet graag had dat ze via haar bankpas aan haar spaarrekening kon, heeft ze hierop een verzet laten plaatsen.

Mijn moeder ligt al een tijdje in een komateuse toestand in het ziekenhuis en kan onmogelijk naar het kantoor gaan om overschrijvingen van spaar naar zichtrekeningen te doen.  Er moeten rekeningen betaald worden en er moet geld van spaar naar zichtrekening geschreven worden.

Hoe kan ik dit oplossen?  Ik heb wel een volmacht op haar zichtrekening, maar niet van haar spaarrekening.

icon

Beste antwoord van Jonas F 14 August 2023, 16:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

Beste,

Mijn moeder heeft zowel een spaar- als zichtrekening bij jullie. 

Aangezien ze niet graag had dat ze via haar bankpas aan haar spaarrekening kon, heeft ze hierop een verzet laten plaatsen.

Mijn moeder ligt al een tijdje in een komateuse toestand in het ziekenhuis en kan onmogelijk naar het kantoor gaan om overschrijvingen van spaar naar zichtrekeningen te doen.  Er moeten rekeningen betaald worden en er moet geld van spaar naar zichtrekening geschreven worden.

Hoe kan ik dit oplossen?  Ik heb wel een volmacht op haar zichtrekening, maar niet van haar spaarrekening.

 

Reputatie 2
 

Dag Mitch1977,

Indien je geen volmacht heb op de spaarrekening van je moeder zal het moeilijk worden om een overschrijving naar haar zichtrekening uit te voeren.

Een extra moeilijkheid is dat er een verzet op de spaarrekening geplaatst is.

Om eerlijk te zijn denk ik dat we via het kantoor jou moeillijk verder kunnen helpen. Als je moeder niet meer in staat is om zelf te handelen is het aangewezen om juridische stappen te ondernemen.

Je kan hiervoor contact opnemen met je lokale vrederechter en die kan op basis van jouw situatie beslissen of je moeder handelsbekwaam en/of handelsonbekwaam is. Op die manier kunnen we het vonnis van de vrederechter ontvangen en jou vervolgens verder helpen.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Reageer