Beantwoord

Easy go en hello pack versus woonkrediet

  • 29 November 2023
  • 5 reacties
  • 185 Bekeken

Beste,

Graag had ik van u een antwoord gekregen op de vraag of onze keuze voor een Easy GO of Hello pack repercussies heeft op ons lopende woonkrediet?

Ik wens geen klant te worden bij de bank van Bpost. Toen wij ons woonkrediet openden, deden wij dit bij BNPPF, niet bij Bpost, en onder de toen heersende voorwaarden. Hierbij hoorde ook een Comfort Pack met loondomiciliëring. Echter stel ik vast dat de voorwaarden van het Easy Guide pack niet meer stroken met waar wij destijds akkoord mee gingen (meer betalen, voor minder service dan het Comfort Pack). Wij zijn dan ook niet van plan om voor dit Easy Guide pack te kiezen en zullen onze keuze voor Easy Go of Hello binnenkort doorgeven.
Ons huidige kantoor kan/wil niet antwoorden op onze vragen, waardoor ook zij geen reden zijn om te kiezen voor het Easy Guide pack, omwille van de service.

We sluiten echter niet uit dat in de toekomst we een herziening of heropname van ons woonkrediet zouden willen of dat we vragen hebben nav een eventuele pandwissel of overbruggingskrediet. Kunnen wij als Easy go of Hello Pack alsnog terecht (op afspraak) bij een BNPPF kantoor, in navolging van de voorwaarden waaronder wij ons woonkrediet destijds afsloten?

Dank bij voorbaat.

icon

Beste antwoord van LarsD 1 December 2023, 10:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Beste @Erminea,

Bedankt voor je bericht. De keuze voor het pakket heeft enkel betrekking tot het beheer van de zichtrekening en wie je als je eerste aanspreekpunt wil bij vragen.

Indien je dus zou kiezen voor Easy Go dan zijn de Bpost bankkantoren je eerste aanspreekpunt voor vragen. Via Hello! is het zelfs dat je volledig digitaal antwoord gaat kunnen vinden op vragen.

Bijkomstig kan je ongeacht welk pakket je hebt ook nog contact zoeken met het Easy Banking Centre waar er adviseurs zijn die op alle domeinen (rekeningen/kaarten, sparen/beleggen, verzekeren en lenen (bijvoorbeeld een woonkrediet)) je kunnen bijstaan. 

De keuze voor het pakket heeft dus geen invloed op je lening. Ook als je later nog een heropname of andere wijziging wil doorvoeren kan je bij ons terecht.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Beste Lars,

Bedankt voor de snelle reactie.
Toch nog even zwart op wit:
-Wat de zichtrekening betreft, geen enkel probleem, ik maakte hiervoor al nooit gebruik van advies in het kantoor (en het huidige kantoor bewees bij deze ook helaas dat de optie om advies bij hen in te winnen niet veel waarde heeft).
-Echter voor ons woonkrediet, dat we 10j geleden bij BNPPF afsloten, zullen wij dus basically niet meer terecht kunnen in een BNPPF-kantoor, zelfs niet op afspraak, maar kunnen wij dit enkel telefonisch via het Easy Banking Center bespreken (of in een postkantoor bij Easy Go)? Dit is toch zeer onpraktisch?

Mvg,
Erminea

Reputatie 4

Beste @Erminea,

We begrijpen je bezorgdheden over het feit dat als je Easy Go of Hello! zou kiezen dat een advieskantoor niet meer je eerste aanspreekpunt zal zijn. Dit wil echter niet zeggen dat je niet meer dezelfde service of expertise van ons mag verwachten bij zaken zoals een woonkrediet. Je krijgt dus nog steeds dezelfde expertise van ons, enkel dan op een andere manier.

Wanneer je dan met een vraag zit over een woonkrediet (of andere domeinen zoals verzekeringen of beleggingen) zal eerder de voorkeur gegeven worden om een afspraak te maken met een adviseur via het Easy Banking Centre. De afspraak is dan voornamelijk telefonisch.

Dit is soms juist een voordeel want stel dat jij advies nodig hebt over je woonkrediet dan kan jij dankzij het Easy Banking Centre met een adviseur zelfs buiten de gewoonlijke kantooruren (9u tot 17u) afspreken en je hoeft je voor de afspraak niet te verplaatsen. Onze adviseurs van het Easy Banking Centre zorgen er ook voor dat er met video kan gesproken worden. Je ziet dus nog steeds met wie je spreekt en de adviseur kan je dan zeer praktisch via beeld zaken uitleggen en aantonen. 

Stel dat dit dan toch niet gaat voor jou gaan we altijd samen met jou kijken of we dan op een andere manier met jou de nodige zaken kunnen bespreken.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Bedankt voor uw reactie.

Toch nog 2 extra vragen:

-Indien wij dan toch een telefoon- of videogespek hebben met een online adviseur zoals u hierboven schetst, wordt er dan wel voor gewaakt dat men binnen 1 dossier telkens dezelfde adviseur kan spreken? Niets is immers zo vervelend dan telkens opnieuw hetzelfde verhaal te moeten doen.


-Als we voor het Hello Pack kiezen, blijven de modaliteiten omtrent heropname e.d. van ons zogenaamd “soepel woonkrediet” bij BNPPF dan wel behouden?
De omschrijving van het woonkrediet bij Hello Bank baart me namelijk enigzins zorgen (“Verbouwingswerken of de inrichting van je woning, net als de kosten verbonden aan de aankoop, kan je niet financieren met een Hello woonkrediet”). Wil dit zeggen dat wanneer wij onze woning verderen willen renoveren en hiervoor een heropname van ons huidige woonkrediet zouden aanvragen, dit niet meer mogelijk is als we voor het Hello Pack kiezen? 

Mvg,
Erminea

Reputatie 4

Hallo @Erminea,

Bedankt voor je vragen.

-Indien je via een telefoon- of videogesprek afspreekt over een bepaald domein en er moet iets concreet worden bekeken dan gaat dezelfde adviseur dit natuurlijk verder opvolgen. Het is ook zo dat de adviseur altijd een rapport moet maken van elk gesprek zodat in afwezigheid van zichzelf of dat je dan met iemand anders in contact komt er telkens kan gekeken worden wat er de vorige keren reeds is besproken. Hierdoor hoef je dan ook niet alles weer terug te moeten vragen.

-Als je het soepel woonkrediet bent aangegaan via BNP Paribas Fortis, dan gaan die voorwaarden ook gewoon doorlopen. Mocht je een heropname willen doen, dan kan je op dat moment via een adviseur van het Easy Banking Centre of een kantoor hiervoor verder geholpen worden. 

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer