Beantwoord

hypothecaire lening extra betaling

  • 29 January 2020
  • 1 reactie
  • 1182 Bekeken

Hallo, ik heb een hypothecaire lening bij bnp die nog zeker 20 jaar loopt. Ik vroeg me af of ik bovenop de maandelijkse afbetaling ook vrij extra aflossingen kan doen. Mag dit, zo ja vanaf welk bedrag? Wat zijn de regels? 
Mijn doel zou zijn om regelmatig (wanneer de financieen het toelaten) extra af te lossen om zo de looptijd in te korten.

 

icon

Beste antwoord van YannickB 29 January 2020, 12:27

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Ines,

Je kan er inderdaad voor kiezen om een deel vervroegd terug te betalen, of om, afhankelijk van je type woonkrediet, om je maandelijkse aflossingen te verhogen en zo de tijd in te korten.

Je hebt alvast het recht om het saldo van het nog verschuldigde kapitaal op elk moment volledig of gedeeltelijk vervroegd terug te betalen door minstens tien dagen vóór de terugbetaling je kantoor te contacteren of ons een aangetekend schrijven te sturen. Op basis daarvan kunnen we je alle info bezorgen. Onder andere wat je dient te doen en wat de eventuele kosten zijn.

Voor meer gedetailleerde info raad ik je aan om je kantoor even te contacteren, want veel hangt af van of je een gewoon hypothecair krediet, een hypothecair mandaat of een soepel woonkrediet bij ons hebt.

Reageer