F.A.Q.

Een vraag? Een oplossing! [ editie kaarten]

  • 21 September 2023
  • 0 reacties
  • 287 Bekeken
Een vraag? Een oplossing! [ editie kaarten]
Reputatie 2
  • BNP Paribas Fortis - Community Manager
  • 52 reacties

Hallo Community!

 

Onlangs bezorgden we jullie al een overzicht van de top 5 vaakst gestelde vragen. Vandaag breien we hier graag een vervolg aan door dieper in te gaan op het topic « Kaarten ».  😉

We hopen hiermee te beantwoorden aan jullie meest voorkomende vragen. 

Zijn er nog onderwerpen die jullie graag behandeld zien? Aarzel dan zeker niet om ons jullie suggesties te bezorgen onderaan dit artikel. 

 

  • Ik ontving een nieuwe debetkaart en pincode. Hoe kan ik deze activeren?

Na het bestellen van je nieuwe debetkaart, wordt je een activatiecode (voor de keuze van je pincode en activatie van de kaart) verzonden per sms. Je kan ook vragen om je pincode per post te laten bezorgen. 

Belangrijk weetje: de verzending van de pincode per post is heel erg beveiligd. Om veiligheidsredenen versturen we de kaart steeds enkele dagen na de pincode.
 

Indien je de sms met de activatiecode per ongeluk verwijderde of niet ontving, dan raden we je aan om even af te wachten gedurende 5 werkdagen. Een nieuwe code zal je automatisch toegestuurd worden. 

Nadat je een pincode gekozen hebt en je nieuwe kaart geactiveerd werd, volstaat het om een eerste verrichting te doen, zoals: 

  • een geldafname aan een geldautomaat
  • een betaling bij een handelaar

Je kan nadien meteen aanmelden in Easy Banking Web en Easy Banking App. Zorg ervoor dat je eerst je oude profiel verwijdert (gegevens van de oude kaart) en maak een nieuw profiel aan met de gegevens van je nieuwe kaart. 

PS: Een kaart waarbij de pincode verstuurd werd per post kan je eenvoudig activeren door het Easy Banking Centre te contacteren via Easy Banking App of door ons te bellen op 02/ 760 60 00, gewapend door je 5-cijferige Easy Banking Phone code.
 

  • Ik vertrek binnenkort naar het buitenland. Wat zijn de gebruikskosten voor mijn debet- en kredietkaart?

Weet dat BNP Paribas Fortis geen kosten aanrekent wanneer je je kaarten gebruikt binnen België of binnen de SEPA-zone, met uitzondering van geldafnames met een kredietkaart.

Wil je meer informatie over onze kosten? Consulteer dan onze tarievenlijst.

Je krijgt een overzicht van deze kosten op het scherm van de geldautomaat voor het bevestigen van de geldafname. Let wel op, het is mogelijk dat andere financiële instellingen wel kosten aanrekenen. 

 

  • Ik heb een aankoop gedaan van meer dan 2.500 eur en wil deze betalen met mijn debetkaart. Kan dit?

De standaardlimieten van je debetkaart zijn de volgende: 

  • Voor een geldopname: 625 euro/dag en maximum 1.250 euro/7 dagen 
  • Voor een betaling met de kaart: 2.500 euro/7 dagen

Je hebt uiteraard de mogelijkheid om je limieten tijdelijk te verhogen via Easy Banking App, voor zover de fondsen aanwezig zijn op je rekening. 
 

  • Mijn debetkaart werd geblokkeerd na 3 keer een foutieve pincode in te voeren. Kan ik mijn kaart online deblokkeren?

Goed nieuws voor al onze klanten, je kan vanaf nu je pincode deblokkeren via Easy Banking App: 

  • Meld je aan. 
  • Klik op Mijn diensten et kies de optie Kaarten.
  • Selecteer de gewenste debetkaart. Klik op Deblokkeren of bekijken.
  • Tik op Deblokkeren.

Bovendien kan je wanneer je je pincode vergeten bent, klikken op de optie Deblokkeren of bekijken en je Easy Banking Code invoeren. Je krijgt je pincode nadien gedurende 10 seconden te zien. 

Opgelet: Het is belangrijk om een eerste transactie te doen met de juiste pincode aan een geldautomaat voordat je een aankoop kan doen.

 

  • Ik wil me aanmelden in Easy Banking Web maar krijg steeds de volgende foutmelding: Gelieve u aan te melden met een andere kaart. Hoe los ik dit op?

Je wil voor het eerst aanmelden met je nieuwe debetkaart en ontvangt een boodschap waarbij je gevraagd wordt om een actieve kaart te gebruiken. Je begrijpt er niets van want je hebt zonet een nieuwe kaart ontvangen die ook al werd geactiveerd.

Je ontvangt deze foutmelding omdat je aangemaakte profiel in Easy Banking Web verbonden is met je oude debetkaart. Je verhelpt dit probleem door je gegevens aan te passen via de volgende stappen: 

  1. Ga naar onze website
  2. Klik op Aanmelden en nadien op Aanmelden met een ander profiel.
  3. Kies Profiel verwijderen.
  4. Bevestig dat je het profiel wil verwijderen en maak vervolgens een nieuw profiel aan op basis van de gegevens van je nieuwe kaart. 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer