F.A.Q.

Een vraag? Een oplossing! Ontdek onze 5 meest gestelde vragen.

  • 30 August 2023
  • 0 reacties
  • 231 Bekeken
Een vraag? Een oplossing! Ontdek onze 5 meest gestelde vragen.
Reputatie 2
  • BNP Paribas Fortis - Community Manager
  • 52 reacties

Hallo Community, 

Je kent het ongetwijfeld wel, het is zondag, je zit met een prangende vraag en je kan niet meteen ergens terecht. Wij spelen hier graag op in door jou te informeren en een antwoord te bezorgen op de top 5 van vaakst gestelde vragen aan onze adviseurs van het Easy Banking Centre.

Na het lezen van dit artikel, heb jij de oplossing voorhanden voor wanneer een kennis, familie of jijzelf een antwoord zoekt op één van onderstaande vragen:
 

Mijn domiciliëring werd geweigerd. Wat moet ik doen om deze te betalen?

Je hebt je rekening niet tijdig kunnen aanzuiveren voor de automtatische betaling van je maandelijkse fitnessabonnement en de verrichting werd geweigerd. Domiciliëringen worden door de schuldeisers beheerd. Het is dus noodzakelijk om, wanneer een domiciliëring niet is kunnen doorgaan, contact op te nemen met de organisatie die de domiciliëring aanvraagt. Vraag hen om een nieuwe aanvraag tot invordering te versturen of jou een factuur te bezorgen zodat je het bedrag zelf kan overschrijven. 

Meer informatie over het beheren van je domiciliëringen, vind je hier terug.
 

Kan ik Apple Pay en Google Pay direct in Easy Banking App activeren?

Wil je je debetkaart of kredietkaart toevoegen via je Wallet/Kaarten en zo Apple Pay of Google Pay activeren? Omwille van veiligheidsredenen is het noodzakelijk om contact op te nemen met de bank om je aanvraag af te ronden. 

Wist dat je deze dienst ook kan activeren zonder dat je de bank hoeft te contacteren? Het volstaat om je kaarten aan Apple Pay toe te voegen via Easy Banking App. 

Voor Google Pay is dit momenteel nog niet mogelijk. Om de activatie van Google Pay af te ronden is het noodzakelijk dat je contact opneemt met het Easy Banking Centre
 

Ik wil mijn huurwaarborg afsluiten maar de eigenaar woont in een andere stad. Wat moeten we doen om de fondsen vrij te geven?

​Om je huurwaarborgrekening af te sluiten, nodigen we je uit om een afspraak te maken in een kantoor naar keuze via onze website.
 

Belangrijke weetjes:

  • Alle partijen (huurder(s) + verhuurder(s)) die het huurcontract en de huurwaarborg ondertekenden moeten aanwezig zijn tijdens de afspraak om het document ter afsluiting van de huurwaarborgrekening te ondertekenen.  
  • Het is niet noodzakelijk dat alle partijen op hetzelfde moment of in hetzelfde kantoor aanwezig zijn voor de vrijgave van de huurwaarborgrekening. Dit kan op verschillende locaties en tijdstippen plaatsvinden. Belangrijk is uiteraard wel dat de vrijgave van de fondsen pas kan plaatsvinden van zodra alle partijen de nodige documenten hebben ondertekend. 
  • Alle aanwezige personen moeten in het bezit zijn van hun identiteitskaart tijdens de afspraak.

 

Er ging een betaling tweemaal van mijn rekening. Wat nu?

We kunnen een uitgevoerde betaling helaas niet annuleren omdat het geld niet meer in ons bezit is. We raden je aan om contact op te nemen met het bedrijf zelf om de dubbele betaling te laten annuleren. Lukt het niet om tot een akkoord te komen met de klantendienst van het bedrijf, dan adviseren we je om je kaart te vervangen en klacht in te dienen bij de politie. 
 

Ik wil Itsme opnieuw installeren

Heb je recent een nieuwe smartphone aangekocht of ben je een nieuw gsm-nummer aangegaan? 

Indien je een nieuwe smartphone hebt, dan is het belangrijk om je Itsme account te blokkeren via de Itsme app. Van zodra je account geblokkeerd werd, volstaat het om je opnieuw aan te melden via de applicatie. 

Heb je een nieuw gsm-nummer, dan nodigen we je uit om contact op te nemen met de klantendienst van Itsme.
 

Belangrijk weetje

Ben je ondertussen verhuisd of heb je een nieuwe identiteitskaart gekregen? Dan is het belangrijk om je gegevens ook bij ons even aan te passen. Je kan dit eenvoudig zelf doen via Easy Banking Web. Hoe je dit doet lees je hier. Maak je geen gebruik van Easy Banking Web of heb je geen kaartlezer voor identiteitskaarten dan kan je ook een praktische afspraak maken in je kantoor.

 

Herkennen jullie zichzelf in deze vragen? Zitten jullie nog met andere vragen? Laat het ons dan zeker weten door hieronder een reactie te plaatsen.

 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer