News

Integratie bpost bank in BNP Paribas Fortis

  • 28 September 2023
  • 19 reacties
  • 3977 Bekeken
Integratie bpost bank in BNP Paribas Fortis
Reputatie 2
  • BNP Paribas Fortis - Community Manager
  • 52 reacties

In januari 2024 zal bpost bank geïntegreerd worden in BNP Paribas Fortis*.

We verwelkomen bijna 1 miljoen nieuwe klanten bij BNP Paribas Fortis. Jullie krijgen toegang tot een nog ruimere waaier aan diensten en contactpunten. Dankzij de integratie kunnen jullie genieten van de nabijheid van de dienstverlening in de postkantoren enerzijds, en het advies en het ruime aanbod van BNP Paribas Fortis anderzijds.
 

NIEUWE PACKS

In het kader van de integratie met bpost, zullen er twee nieuwe packs gelanceerd worden die de huidige packs zullen vervangen. Vanaf eind september 2023 ontvang je een gepersonnaliseerde e-mail of brief waarin je advies krijgt over het pack dat het best bij jou past, rekening houdend met je bankgewoonten, - behoeften en -verwachtingen. De professionele rekeningen, de Hello-, Welcome- en Hello4You rekeningen zijn niet geïmpacteerd door deze wijzigingen. 
 

TOEGANKELIJKHEID

Voortaan zal BNP Paribas Fortis meer dan 960 contactpunten tellen en met een aanbod op maat meer dan ooit je vertrouwde financiële partner zijn. Daarnaast hebben alle klanten ook 24 uur per dag en 7 dagen per week een digitale toegang tot hun dagelijkse bankzaken via Easy Banking Web, Easy Banking App en Easy Banking Phone. Videobellen, chatten, een afspraak maken, een vraag stellen: alles kan met een paar kliks.

Opgelet, deze wijzigingen zijn pas van kracht vanaf Januari 2024!


Meer informatie? Consulteer onze website.

Wees waakzaam voor frauduleuze berichten in naam van de bank. Voor tips en advies rond fraude, lees ons artikel.
 

We beantwoorden met veel plezier jullie vragen. 

 

*Onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthoudende autoriteiten en de bevoegde organen van bpost bank en BNP Paribas Fortis.

 

 


19 reacties

Ook ik ben tot volgende week klant van bpostbank (en gebruiker van hun web-bank) en kom dan naar jullie bank over. Ik heb gemerkt dat ik om jullie easy banking te gebruiken ook een “klantnummer” moet ingeven, dat op jullie bankkaarten staat. Ik heb zo’n klantnummer uiteraard NIET. Kan ik dan het “abonneenummer” invoeren dat ik bij Bpostbank-webdiensten heb? Dat is een getal van 10 cijfers. Veel dank voor uw antwoord, dat mijn eerste kennismaking met uw bankdiensten zal zijn!

Reputatie 2

Hallo @Yvan Grosjean

 

Bedankt voor je bericht. 

Ik zag zonet dat je mij ook een privébericht gestuurd had en heb je vraag via die weg alvast beantwoord. 
 

Fijne dag. 

Groetjes, 

Eschauma

Dankjewel Eschauma, maar ik kan je antwoord niet lezen: minderdan een uur nadat je het maakte, vind ik enkel een pagina met “De inhoud van deze pagina is niet langer beschikbaar”… Hopelijk doe jij het nodige zodat ik je antwoord wél lezen kan? Veel dank! Want voorlopig weet ik nog helemaal niks ...

 

Reputatie 2

Hallo @Yvan Grosjean
 

Ik heb je zonet nog even het bericht opnieuw bezorgd. 

Kan je me even bevestigen als je het goed ontvangen hebt? 

 

Alvast bedankt en fijne dag. 

Groetjes, 
Eschauma

Jazeker, ditmaal heb ik het bericht ontvangen en was de pagina bereikbaar!

Veel dank nog, en ook aan jou een fijne dag toegewenst.

Groetjes van Yvan

ik heb hetzelfde probleem.

Dag Danieluz,

Als je inlogt kan je het bericht plots wél lezen …

Groetjes van Yvan 

zeer geweldig ook allemaal he.maar zegge dat je vanaf 22u niet kan inloggen, eindstad voor heel de dag geld. is niet bepaald wat we verwachte he van de ‘’ beste bank van belgie’’.

Hallo,

Ik ben een ex-bpost bank klant en net “gemigreerd”. Inloggen in de Easy Banking app is allemaal goed verlopen.

Ik vind enkel mijn lijst van begunstigden die ik in de oude bpost bank applicatie had niet meer terug. Hoe kan ik die overzetten?

Mvg,

Marc

 

Ondertussen zijn de begunstigen toegevoegd. Ik was duidelijk wat te snel met mijn vraag.😊

Mvg,

Marc

Beste,

Het emigreren van bpost naar Easy banking app gaat maar traag. Krijg de melding dat het Easy backing contract geblokkeerd is. 

Mijn vraag is hoe komt dit ? 

Er komt erop EBA 010 op 

Er komt erop EBA 010 op 

Ik krijg bij inloggen melding eba 010

Na twee dagen kan ik als nieuwe klant nog altijd niet inloggen op Easy backing.  

De belofte om alles snel te laten verlopen is al ver zoek .graag dringend een antwoord. 

Goedemorgen, hier ook nog niets. Kan me voorstellen dat zo'n operatie problemen kan hebben,alle begrip daarvoor. Maar jullie laten de mensen nu wel in de kou staan. Nergens geen algemene communicatie te vinden waarom er problemen zijn en hoe op te lossen. Niet iedereen kan heel de dag aan de telefoon hangen om dan misschien niemand te pakken te krijgen.  Graag dringende oplossing aanbieden aub.

ben ook ex BPost bank klant en wil “migreren. Ik krijg of, door een technische probleem… of uw easyweb contract is geblokeerd. Dit loopt absoluut niet zoals in jullie “fancy” brochure is opgesteld. De helpdesk is eveneens niet bereikbaar. zware teleurstelling!

Als mede ex-Bpostklant werkt mijn kaart al enkele dagen niet. Daar stond ik dan aan de kassa…

Gisteren probeerde ik de app te installeren, vandaag via de site. Om me te kunnen aanmelden heb ik een kaartlezer nodig. Deze van Bpost heb ik niet meer. Om een nieuwe kaartlezer te kunnen bestellen, moet je aangemeld zijn. 

Hoe kan ik mijn rekening bekijken en zien waar het probleem ligt? 
Of hoe geraak ik aan een kaartlezer?

Volgens mij kan je die ophalen in bnp filiaal. 

Reputatie 4

Hallo @Benthijs@Ilse01@Ann1234@Tonyloze@Philline,

Bedankt voor jullie berichten.

Onze excuses voor dit ongemak.

Er zijn helaas voor een aantal klanten die vanuit bpost bank komen nog technische problemen.

We hebben daarom hiervoor ook een banner voorzien via onze website en app. Hierin ga je ook een lijn vinden die je kan contacteren indien je nog technische problemen ervaart.

Ondertussen werken we achterliggend eraan om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer