ontbrekende rekeninguittreksel op papier van BPost rekening

  • 19 February 2024
  • 5 reacties
  • 196 Bekeken

Beste,

mijn moeder Gilberte Minnoye heeft van haar BPost rekeningnummer een ontbrekend stuk van haar rekeninguittreksels. Het laatste door haar opgevraagde gaat tot 12/12/2023 en het eerste opgestuurde uittreksel start op 15/01/2024. Wat ertussen is gebeurd is momenteel niet terug te vinden. Zij krijgt alles op papier en doet dat nog steeds super.

Dus graag het ontbrekende stuk naar haar opsturen (of voor deze keer per mail naar mij versturen).

In het postkantoor van Overijse kunnen we geen rekeninguittreksels meer uit de automaat halen sinds de overschakeling….

Dank al voor jullie reactie!

Michel


5 reacties

Reputatie 5

Hallo @decoomanminnoye,

Bedankt voor je bericht.

Ze kan een duplicaat van een uittreksel opvragen via het kantoor of via het Easy Banking Centre.

Men kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op

Maakt men geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met de 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Men kan bellen van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Beste,

ok we zijn er bijna. Alleen hoe kan mijn moeder aan die 5 cijferige Easy Banking Phone code komen? Zij is niet zo mobiel en heeft enkel een gsm. Geen internet daar ben ik nu mee bezig.

Daar zij nog heel goed is in alles bijhouden, is het dan niet gewoon eenvoudiger de ontbrekende tijd haar op te sturen? Zij krijgt haar rekeninguittreksels steeds per post (betaald er ook voor) en enkel het stuk tussen 14/12/2023 tot 15/01/2024 ontbreekt van dit rekeningnummer.

Dank al voor uw verdere reactie maar het is echt spijtig voor deze oudere mensen hoe deze steeds in de kou gelaten worden!

Michel

Reputatie 3

Hallo,

Ik ben geen medewerkster van BNP Paribas, maar het volgende is de vlugste manier om  die 5-cijferige Easy banking phone code aan te maken

Als u voor uw moeder een Easy banking web op de PC kan instellen, dan geraak je aan de 5-cijferige Easy banking phone code

Hier is het hele proces :
 

Je gaat naar volgende pagina  op de PC :
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/particulieren
Vervolgens klik je op “Aanmelden”
Nu geef je bovenaan de 17 cijfers van het bpost kaartnummer in van je moeder, dat aan de voorkant staat.
Vervolgens klik je links onderaan op :
“Vroegere klant van bpost bank? Vind snel uw klantnummer”

Dan zal je haar geboortedatum moeten ingeven, en in het volgende venster zie je dan haar nieuwe klantnummer van BNP Paribas van 10 cijfers. 
Keer terug naar beginscherm : geef kaartnummer en nieuw klantnummer in.
En kies dan “Aanmelden met kaartlezer” (ikzelf heb het nog niet geprobeerd met itsme)

Je steekt haar Bpostkaart in de Bpost kaartlezer, en je drukt op M1, en hier zie je hoe je tewerk kan gaan vanaf minuut 0:47 in onderstaande video (als je een kaartlezer hebt met M1,M2 toetsen, dan zal ook deze te gebruiken zijn, of anders heeft een Bpostkantoor of een BNP Paribaskantoor wel een lezer liggen)
https://www.youtube.com/watch?v=vcBweKOfiLU


(de uitleg met een Bpostkaart wordt in de video niet vermeld, die staat in de welkombrochure :https://www.bnpparibasfortis.be/rsc/documents/welkomstbrochure.pdf )

U zal alle uittreksels zien van haar rekening, en ik kon de mijne zien tot een jaar terug (al had ik vroeger bij Bpost al ingesteld dat ik mijn uittreksels digitaal wou ontvangen ; ik weet dus niet hoe het eruitziet bij iemand die deze altijd al per post ontving)
En bij het rekeningnummer staat of ze Easy Go heeft (Bpost kantoren) of Easy Guide (dan moet ze naar een BNP Paribaskantoor)
Zolang je geen wijziging aanbrengt op de manier waarop ze haar uittreksels ontvangt, blijft ze haar andere uittreksels per post ontvangen.

Die 5-cijferige Easy banking code geeft vlugger toegang tot alle diensten (ook haar nieuwe klantnummer bij BNP Paribas van 10 cijfers zal ze nodig hebben als ze met de gsm telefoneert naar BNP Paribas)

Hoe maak je nu de 5cijferige code :
https://nl.community.bnpparibasfortis.be/bel-ons-in-alle-veiligheid-131/een-adviseur-beveiligd-contacteren-met-de-easy-banking-phone-code-2668


 

Reputatie 3

Hallo

Hoe functioneert Easy Banking Phone ?
Hou een telefoon met toetsen klaar, je klantnummer van 10 cijfers en je 5-cijferige code Easy Banking phone
Telefoneer naar 02 762 60 00  (bereikbaar ma-vrij : 7u-22u ; zat. 9u-17u)
Daluren : 7u-8u ‘s morgens, 12-13u ‘s middags, 20-22u ‘s avonds
U krijgt een digitale assistent aan de telefoon.
U spreekt dan niet al te luid de volgende woorden uit : "Easy Banking Phone" (iezie benking foon). Als de assistent u begrepen heeft, zal u de 10 cijfers van uw klantnummer moeten opgeven. (en dan uw 5-cijferige easy banking phone code)

Begrijpt de digitale assistent je niet omdat je te onduidelijk spreekt, dan zal hij dit voorstellen :
- om overschrijving uit te voeren, saldo en historiek rekeningen te horen, deviezen te bestellen: kies 1
- voor een probleem met uw kaarten, rekeningen of online toepassing easy banking: kies 2
- om een afspraak te maken of te wijzigen, of om uw persoonlijke gegevens bij te werken : kies 3
- advies voor beleggingen, verzekeringen, leningen rekeningen of kaarten : kies 4

De helpdesk voor meer gespecialiseerde vragen i.v.m. Easy Banking :
02 433 40 07
02 433 40 92 

Reputatie 2

Beste,

ok we zijn er bijna. Alleen hoe kan mijn moeder aan die 5 cijferige Easy Banking Phone code komen? Zij is niet zo mobiel en heeft enkel een gsm. Geen internet daar ben ik nu mee bezig.

Daar zij nog heel goed is in alles bijhouden, is het dan niet gewoon eenvoudiger de ontbrekende tijd haar op te sturen? Zij krijgt haar rekeninguittreksels steeds per post (betaald er ook voor) en enkel het stuk tussen 14/12/2023 tot 15/01/2024 ontbreekt van dit rekeningnummer.

Dank al voor uw verdere reactie maar het is echt spijtig voor deze oudere mensen hoe deze steeds in de kou gelaten worden!

Michel

Beste Michel,

 

we begrijpen zeker uw antwoord maar via Community hebben wij geen toegang tot klantengegevens en kunnen we dus ook geen duplicaten opsturen. Dit omdat Community een openbaar platform is.

Onze adviseurs van het Easy Banking Centre of van onze kantoren kunnen de gevraagde handelingen wel uitvoeren. U kan de stappen volgen die @Gella heeft meegegeven om de Easy Banking Phone Code aan te maken. Of u kan nakijken of u de missende uittreksels toch digitaal te vinden zijn via de Easy Banking Website. 

 

Laat het ons zeker weten of het gelukt is om een duplicaat telefonisch aan te vragen of te vinden via de website. 

Indien jullie nog bijkomende vragen hebben, aarzel dan zeker niet om deze terug te stellen aan ons.

 

Met vriendelijke groeten,

Jessica

Reageer