Beantwoord

bankcontact funcie

  • 15 April 2021
  • 6 reacties
  • 234 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Hallo, 

 

De bankcontact functie binnen de easy banking app werkt niet.  Al een nieuwe installatie gedaan van de app, echter zonder resultaat.  Het gaat ook niet om een nieuwe toestel.  Hoe kan ik deze functie terug aan de praat krijgen ? 

icon

Beste antwoord van YannickB 16 April 2021, 13:44

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3

Welke foutmelding krijg je, wat gaat er mis?

Als je dringend de Bancontact functie nodig hebt kan je ook de ‘Payconiq by Bancontact’ installeren en je kaart koppelen. Deze app heeft dezelfde mogelijkheden als de Easy Banking App.

Het kan toch niet dat deze functie binnen easy banking plots niet meer werkt! We betalen tenslotte beheerskosten voor onze rekening.

Reputatie 3

De functies zouden betrouwbaar en altijd beschikbaar moeten zijn, daar ben ik het mee eens. Zonder meer uitleg over welke problemen je precies ervaart kan ik je wel niet verder helpen.

 

Reputatie 7

Hallo @duchej 

Momenteel is er geen algemene storing met de Bancontact-functie binnen Easy Banking. Kan je ons, zoals @VALUTA vroeg, wat meer info geven over wat er precies aan de hand is?

  • Wil je iets betalen, of probeert een kennis jou te betalen?
  • Indien je iets probeert te betalen, gaat het dan om een betaling aan een kennis of aan een handelaar?
  • Om welk bedrag gaat het?
  • Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke melding verschijnt er exact?
  • Kreeg je een nieuwe debetkaart? Zo ja, heb je die al eens een eerste keer gebruikt voor een betaling met de chip en pincode in een gewone winkel?

Bestaande kaart, alles heeft prima gewerkt tot een paar maanden geleden. Dan plots boodschappen van geweigerde verrichting zowel bij barcode scan als online webshops.

Herinstallatie heeft niet geholpen

Ik zie wel wat meer klachten hierover

Reputatie 7

Het klopt dat er vroeger verschillende problemen waren met de Bancontact-functie, maar die werden met de vernieuwing van onze app enkele maanden terug opgelost. Bij die problemen ging het ook om technische storingen en niet om berichten dat de betalingen geweigerd werden.

Probeer je meer of minder dan 500 EUR te betalen? Indien meer dan kom je in aanraking met de limiet van betalen via Bancontact QR-codes. Die werd door Bancontact zelf vastgelegd op 500 EUR en kan niet door ons aangepast worden.

Probeer je minder dan 500 EUR te betalen en krijg je nog steeds de melding dat de betalingen geweigerd worden, dan lijkt mij er eerder een probleem met jouw debetkaart of rekening.

Kan je alvast volgende zaken nakijken?

Activatie online betalingen

  • Meld aan in Easy Banking App.
  • Druk onderaan op Kaarten.
  • Tik op de debetkaart waarmee je probeert te betalen.
  • Druk bovenaan rechts op de drie punten en kies voor Kaartinstellingen.
  • Kijk na of de optie Online betalingen geactiveerd werd. Schakel deze indien nodig in (ze staat standaard ingeschakeld).

Het gebruikte rekeningnummer bij betalingen via QR

  • Start de betaling via de webshop en scan de QR-code of kies via de app van de winkel om doorverbonden te worden met Easy Banking App.
  • Je komt op een overzichtsscherm terecht. Bovenaan zie je jouw rekeningnummer of kaartnummer staan.
  • Controleer of dit het correcte nummer is. Indien je meerdere rekeningen en kaarten hebt, werd er mogelijk een rekening geselecteerd met een geblokkeerde kaart of met een ontoereikend saldo.
  • Pas indien nodig het nummer aan door op Wijzigen te drukken.

Als beide zaken in orde zijn, dan zullen we jouw debetkaart en zichtrekening moeten controleren. Je neemt dan best even telefonisch contact met ons op via 02 762 60 00. Mijn collega’s zijn er van 7u tot 22u op weekdagen en van 9u tot 17u op zaterdag.

Reageer