Beantwoord

Bpostbank naar BNP PARIBAS FORTIS

  • 8 January 2024
  • 7 reacties
  • 1615 Bekeken

Ik ben klant van BPostbank en kom over naar BNP Paribas Fortis. Om Easybanking Web te kunnen gebruiken vanaf dat mogelijk is, moet ik op Easybanking web kunnen inloggen heb ik een BNP Paribas Fortis klantnummer nodig inloggen met mijn user id van BPostbank zal niet gaan vermoed ik. Wanneer en hoe ga ik die inlogcode (klantnummer) krijgen. Dat is belangrijk anders kan ik mijn bankzaken/rekeningen betalen niet meer doen.

icon

Beste antwoord van Gella 9 January 2024, 10:38

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Hallo,

Ik ben ook Bpost klant, en had dezelfde vraag ; ik heb een gedeeltelijk antwoord gevonden in het Franstalig forum
“Wees gerust, we hebben al gedacht aan toegang voor iedereen die nog geen BNP Paribas Fortis debetkaart heeft. In het inlogscherm vindt u een specifiek tabblad waarmee u uw klantnummer als voormalige bpost bankklant kunt vinden.”
Dit is te vinden in het antwoord van Tamara hier, van 4 dagen geleden. Het gaat hier wel over de Easy Banking App voor Iphone of Android, maar ik vermoed dat dit hetzelfde procédé zal zijn voor Easy banking web voor PC.

https://fr.community.bnpparibasfortis.be/product-updates/integration-de-bpost-banque-a-bnp-paribas-fortis-6948

Eens de migratie gefinaliseerd is, zal BNP Paribas ons de BNP PARIBAS debetkaarten (met debet Visa geïntegreerd voor betalingen online) toezenden.

Reputatie 4

Hallo @PJanssens,

Bedankt voor je bericht.

Het klopt inderdaad wat @Gella zegt: wij zorgen er voor dat wanneer je de eerste keer inlogt op onze digitale toepassingen dat er een optie is voorzien om je klantnummer te verkrijgen.

 

De integratie van klanten van bpost bank gaat gebeuren in het weekend van 20 en 21 januari. Vanaf 22 januari ga je dan kunnen gebruik maken van onze digitale toepassingen.

Je huidige debetkaart van bpost bank kan je nog blijven gebruiken tot dat je van ons een nieuwe kaart ontvangt.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ik heb eens naar inlogpagina gekeken, zie bijgevoegde screenshot, niks te zien van aparte inlog of opvragen klantnummer, werkt dat pas na 22 januari geen idee?

 

Reputatie 3

Ik heb eens naar inlogpagina gekeken, zie bijgevoegde screenshot, niks te zien van aparte inlog of opvragen klantnummer, werkt dat pas na 22 januari geen idee?

 

Ja, pas vanaf 22 januari. Nadat op vrijdag 19 januari 17 u online bankieren bij Bpost afgesloten wordt, doet men gedurende drie dagen de migratie.
Dit is de tekst die ik op de “migratiewebsite” van Bpost gevonden heb :
 

Het merk bpost bank verdwijnt definitief op vrijdag 19 januari om 17u. De producten en diensten die je bij bpost bank hebt, worden in het weekend van 19 tot 21 januari overgedragen aan BNP Paribas Fortis. Onze technische teams zullen er alles aan doen om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen voor jou.


Welke gevolgen heeft dit voor jou?

 

Je kaarten

• Je bpost bank-debetkaart blijft normaal werken tot je je nieuwe debetkaart van BNP Paribas Fortis ontvangt. Houd er rekening mee dat je debetkaart tijdelijk onbruikbaar zal zijn in de nacht van zaterdag 20 op zondag 21 januari. Vanaf zondagochtend verloopt alles weer normaal.
• Je bpost bank-kredietkaart blijft zonder onderbreking werken tot je je nieuwe kredietkaart van BNP Paribas Fortis ontvangt.
 

Digitale kanalen en website

• PCbanking en MOBILEbanking verdwijnen definitief op vrijdag 19 januari om 17u. Vanaf maandag 22 januari kunt u kennismaken met de digitale kanalen van BNP Paribas Fortis, Easy Banking App en Easy Banking Web.
• De bpost bank-website verdwijnt om 17u. Op www.bnpparibasfortis.be vind je alle info over de producten en diensten van BNP Paribas Fortis.


Postkantoren

De postkantoren sluiten op vrijdag 19 januari in de namiddag. Op zaterdag 20 januari zijn in de postkantoren die open zijn geen banktransacties mogelijk. Tegelijkertijd verdwijnen de SELFbanking-toestellen definitief. Er zijn verschillende alternatieven, zowel digitale als niet-digitale.
 

Klantendienst

De Klantendienst van bpost bank zal vanaf vrijdag 19 januari om 17u definitief sluiten. Vanaf 22 januari beantwoorden de adviseurs van het Easy Banking Centre van BNP Paribas Fortis uw vragen met plezier op het nummer 02 762 60 00.
 

Vanaf maandag 22 januari 2024

Je vindt al je producten en diensten in je BNP Paribas Fortis Easy Banking App en Easy Banking Web.
De adviseurs van het BNP Paribas Fortis Easy Banking Centre beantwoorden je vragen graag op 02 762 60 00.

Reputatie 4

Hallo @PJanssens,

Pas vanaf 22 januari ga je kunnen gebruik maken van Easy Banking Web en Easy Banking App.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Er komt bij mij een foute melding ABE0010 wanneer ik probeer in teloggen hou zou ik dit kunnen oplossen?

Mvg

Reputatie 4

Hallo @Chadi,

Bedankt voor je bericht.

Onze excuses voor dit ongemak.

Er zijn helaas voor een aantal klanten die vanuit bpost bank komen nog technische problemen.

We hebben daarom hiervoor ook een banner voorzien via onze website en app. Hierin ga je ook een lijn vinden die je kan contacteren indien je nog technische problemen ervaart.

Ondertussen werken we achterliggend eraan om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer