Beantwoord

consultatie rekeninguittreksels

  • 26 October 2023
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Geruime tijd geleden stelde ik via mijn persoonlijke klantenadviseur in het plaatselijk kantoor een kopie van een notariële zorgvolmacht ter beschikking ten einde deze centraal te laten registreren.

Betreft een zorgvolmacht mij gegeven door moeder.

Vroeger kon ik via Easy Banking Web met mijn persoonlijke bankkaart op de gezamenlijke rekening van mij en mijn echtgenote, de rekeninguittreksels raadplegen van mijn moeder omdat ik volmacht had op haar rekening.

Sinds geruime tijd is dit niet meer mogelijk en dien ik haar persoonlijke bankkaart op haar rekening te gebruiken om haar beschikbare rekeninguittreksels te consulteren en af te drukken.

Mijn persoonlijke klantenadviseur meldde mij dat dit mogelijk te maken had met de op een bepaald moment centraal geregistreerde zorgvolmacht. Voor het overige kon hier verder ook geen pasklaar antwoord gegeven worden.

Mag ik U bij deze dan ook vragen te willen navragen of het wel degelijk aan de zorgvolmacht te wijten is of dat er mogelijk nog een andere oorzaak aan de basis ligt.

Mocht de zorgvolmacht de oorzaak zijn, welnu waarom dan deze specifieke beperking naar het consulteren van de rekeninguittreksels.

Weet dat ik telkenmale moeder haar bankkaart dien te gaan halen voor het consulteren en afdrukken van haar rekeninguittreksels. Ze laten opsturen brengt portkosten met zich en de uittrekselprinters in het kantoor zijn weggenomen. Iemand van 95 jaar wil ook nog graag weten wat er op haar rekening staat en welke verrichtingen er voor haar zijn gebeurd. In het kader van de zorgvolmacht speel ik nog graag open kaart met haar maar mogelijk door de zorgvolmacht is het moeilijker geworden dan met een gewone volmacht om aan de rekeninguittreksels te kunnen geraken.

 

vriendelijke groeten,

lvb

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord van Julie N 27 October 2023, 10:04

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Hallo @LVB , 

 

Bedankt voor jouw bericht.

 

Jammer genoeg hebben wij via de community website geen toegang tot jouw persoonlijke gegevens. Ik raad jou aan even telefonisch contact op te nemen. Neem eenvoudig en snel contact op met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van je vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op. Je wordt dan via onze beveiligde lijn doorgeschakeld naar een adviseur die over de juiste expertise beschikt.

 

Maak je geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. We staan voor je klaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 

 

Met vriendelijke groeten,

Julie N 

Reageer