Easy banking app storing

  • 13 April 2020
  • 4 reacties
  • 2144 Bekeken

Beste

Ik krijg 99% van de gevallen een storing bij het aanmelden of een betaalopdracht (bancontact). En neen het ligt niet aan mijn smartphone of internetverbinding want ik heb ondertussen al verschillende smartphone gehad. Ik zie de meerwaarde van deze app echt niet meer. Ik heb zelfs al een dubbele betaling moeten laten rechtzetten tgv deze storingen. Dit is al jaren zo en jullie zeggen altijd dat jullie het gaan oplossen. Heb bij mijn collega's geïnformeerd over de werking vd app van hun bank en zij kennen geen storingen. Ik merk dat jullie hier echt een groot probleem mee hebben. Dit druist totaal in tegen de folosofie van een app! Doe er iets aan aub. 


4 reacties

Reputatie 7

Hallo Abdilgani,

We werken momenteel volop aan een update die de problemen met Bancontact op zal lossen. Voorlopig raad ik je aan om de Payconiq by Bancontact te gebruiken. Daarmee zal het alvast wel lukken om te betalen via QR-code.

Kan je me daarnaast ook zeggen welke foutmelding en foutcode je exact krijgt als je wilt aanmelden?

Hoi

Bij het aanmelden (zowel met vingerafdruk als code) krijg ik in meer dan 90% van de gevallen de meldingen "er is momenteel een technische storing" of "uw rekening overzicht kan niet weergegeven worden". Als ik erna nog eens 2 of drie keer probeer lukt het wel. De laatste tijd krijg ik na een poging om via bancontact te betalen in 100% van de gevallen de melding " technische storing". Dus om eerlijk te zijn, in al die jaren dat ik deze app gebruik heeft hij nooit echt deftig gewerkt. Wanneer verwacht u een nieuwe release aub en moet ik bij gebruik van de payconic gebruik maken van 2 apparaten om een online aankoop te betalelen (bv gsm om de qr code te scannen op computer)? 

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord.

Wat de foutmeldingen betreft; staat daar ook een code bij bestaande uit enkele cijfers en letters? Een precieze datum voor de update kan ik je op dit moment jammer genoeg nog niet geven.

We werken tegelijk ook aan een volledig nieuwe app om de stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Die app is in bèta/testfase. Als je ze graag uitprobeert en je een Android toestel hebt, dan kan je je vrijblijvend inschrijven via deze pagina.

 

Wat Payconiq by Bancontact betreft, hangt het wat af van de handelaar. In de meeste gevallen zal je automatisch doorgestuurd worden naar die app wanneer je de betaling start via een app of website op je smartphone.

Start je de betaling via je PC, dan zal je met je smartphone de QR-code kunnen scannen. 

Op deze manieren werkt het momenteel ook voor de Bancontact-functie in Easy Banking App.

Ok bedankt. Op de code heb ik niet echt gelet. Ik zal er nu op letten en van zodra ik een code zie zal ik deze posten. 

Reageer