Easy banking op PC blokkeert bijna altijd met draaiend wieltje

  • 19 February 2024
  • 20 reacties
  • 200 Bekeken

  • Avonturier - Niveau 2
  • 15 reacties

Sinds eind vorig jaar heb ik regelmatig problemen met mijn easy banking op PC.
De website blijft na een paar klikken (bvb bij raadpleging rekening uittreksels) hangen (draaiend wieltje), zodat ik de browser moet sluiten. Ik heb dit op twee computers vastgesteld (één met Windows 10 en een andere met Windows 11). Beide computers zijn minder dan 2 jaar oud. Het probleem doet zich voor met alle browsers (Firefox, Google Chrome, MS Edge). Ik heb de helpdesk gebeld, maar na drie dagen heb ik nog geen telefoon terug gehad. Ik heb de browser gereset zoals hier en daar wordt gesuggereerd, het heeft niet geholpen. Kan iemand een suggestie doen om dit op te lossen? 


20 reacties

Reputatie 4

Hallo @pbar,

Bedankt voor je feedback.

Wanneer merk je juist de vertraging op? Is het altijd wanneer je de website gebruikt? Of is het enkel wanneer je bepaalde functies gebruikt op de website (zoals bij het raadplegen van de uittreksels)?

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dag Lars,

De vertraging doet zich vrijwel altijd voor. Heel af en toe lukt het om enkele raadplegingen van rekeningen (verrichtingen, uittreksels) of andere fucties te doen, en dan blokkeert het weer.

Mvg,

Peter

Reputatie 4

Hallo @pbar,

Als je merkt dat de pagina te traag verschijnt kan je proberen de toetsen F5 of CTRL + F5 op het toetsenbord van je PC ingedrukt te houden. Dit zorgt ervoor dat de pagina toch opnieuw wordt geopend.

Wanneer je verrichtingen zoekt kan je best de aparte optie “Verrichtingen zoeken” nemen in plaats van via het rekeningoverzicht te gaan. 

Het probleem van de traagheid is wel al gekend en men werkt momenteel aan een oplossing.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dag Lars,

Wat ik ook doe, na een paar klikken krijg ik een draaiend wieltje. Het is dan niet traag, de website blokkeert gewoon. Ik ken natuurlijk ook de trukken  van reload en zo, maar van een website waar financiële verrichtingen gebeuren mag je wel veel beter verwachten.

Het intrigeert mij of ik nu de enige ben met dit probleem, en wat ik bij mij kan doen om het op te lossen.
Of hebben anderen misschien hetzelfde probleem? Vandaar deze post.

Ik heb al verschillende keren naar de Fortis helpdesk gebeld, maar ik krijg de indruk dat ik daar slecht geholpen wordt: men belooft een technisch expert terug te laten bellen, maar dit gebeurt gewoon niet.

En dit is al sinds voor eind vorig jaar zo.

Ik behelp mij voorlopig door de meeste van mijn dagelijkse betalingen via een andere bank te doen, maar lang kan dit toch niet meer blijven duren.

mvg,
Peter

Dag @pbar ,

 

Zou je ons nog meer informatie kunnen geven zodat onze IT hiermee aan de slag kan gaan?

 

  • Via welke browser heb je dit probleem?
  • Blijft dit hetzelfde nadat je de cookies van je browser hebt verwijderd en je computer hebt herstart?
  • Meld je je aan via een snelkoppeling/favoriet of via onze algemene website?
  • Ervaar je via je Easy Banking App dezelfde hinder of enkel via onze website?

 

Groetjes,

Liz

 

Dag Liz,


Ik heb hetzelfde probleem met Firefox, Google Chrome en MS Edge (zie ook mijn originele post)

Ik heb een snelkoppeling, maar ik ben ook ingelogd via de site. Ik kom in beide gevallen hier terecht:

https://www.bnpparibasfortis.be/nl/generic/logon

Is deze URL juist?


Ik heb de browser settings als eens gereset, het hielp niet.

Bovendien heb ik ook eens exceptioneel ingelogd via mijn bedrijfslaptop, en ook daar ervaar ik het probleem (ik heb daar de Easy Banking vroeger nog nooit gebruikt).
 

Ik gebruik de Easy Banking app niet.

Beste groeten,
Peter

Dag @pbar ,

 

Bedankt voor de informatie. Deze link is inderdaad juist. Ik geef dit door aan onze techniekers zodat ze dit verder kunnen bekijken.

 

Groetjes,

Liz

Update 24/2:

 

1/ De easy banking web site is nog altijd praktisch onbruikbaar voor mij!

2/ Ik heb de helpdesk gebeld op 14/2. Conclusie was dat een technisch specialist mij ging terugbellen, maar ik wacht nog altijd op zijn/haar telefoon.

3/ Geen verdere reactie op dit forum

Terwijl de werking van de Easy banking op PC voor mij praktisch onbruikbaar is, zien ik geen enkel teken dat Fortis mijn (ondertussen dringend) probleem wil helpen oplossen.

 

PS Wij voelen ons niet comfortabel bij het gebruik van de android app om security reden. Daarom hebben we die niet geïnstalleerd.
 

Reputatie 3

Hallo,

Hier op Windows 11 werkt het op Edge en op Google Chrome. Al is mijn laptop van 2019, heeft die een intel processor van de 8ste generatie, en gebruik ik een ethernetkabel, geen wifi.
Gebruikt u de standaard ingebouwde anti-virus van Windows of een andere ?
Staat het uur juist op uw laptop ?
Gebeurt uw verbinding via wifi of via ethernet-draad ? Die laatste heb ik onlangs moeten vervangen omdat er een knik in zat en de verbinding met BNP Paribas niet constant was.
Het kan uiteraard aan de nieuwste processor liggen die u gebruikt.

Reputatie 3

Hallo,

Wat ik wel gemerkt heb, is dat het vlugger gaat als je naar de algemene website gaat :
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/particulieren
en daar inlogt door op “Aanmelden” te klikken.
Nu ga ik nooit meer rechtstreeks naar de “generic login”-pagina.

Ik ben geen medewerkster van de bank

Hallo,

Wat ik wel gemerkt heb, is dat het vlugger gaat als je naar de algemene website gaat :
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/particulieren
en daar inlogt door op “Aanmelden” te klikken.
Nu ga ik nooit meer rechtstreeks naar de “generic login”-pagina.

Ik ben geen medewerkster van de bank

Gella, dat heb ik ook al tevergeefs geprobeerd.

Hallo,

Hier op Windows 11 werkt het op Edge en op Google Chrome. Al is mijn laptop van 2019, heeft die een intel processor van de 8ste generatie, en gebruik ik een ethernetkabel, geen wifi.
Gebruikt u de standaard ingebouwde anti-virus van Windows of een andere ?
Staat het uur juist op uw laptop ?
Gebeurt uw verbinding via wifi of via ethernet-draad ? Die laatste heb ik onlangs moeten vervangen omdat er een knik in zat en de verbinding met BNP Paribas niet constant was.
Het kan uiteraard aan de nieuwste processor liggen die u gebruikt.

 

Dag Gella,

Ik heb hetzelfde probleem op mijn nieuwe PC met i7 13700 (nu nog Windows 10) als op mijn bedrijfslaptop van ongeveer 2 jaar oud (Windows 11). Op mijn PC draaide eerst een betaalde Bitdefender, nu de Windows standaard antivirus.

Maar ik idd heb de indruk dat het beter werkt met oudere computers. Op mijn 9  jaar oude i5 6600 heb ik veel minder problemen. Deze observatie zie je ook in bv de thread “Probleem Easy Banking Web”

Beste groeten,
Peter

Hallo,

Hier op Windows 11 werkt het op Edge en op Google Chrome. Al is mijn laptop van 2019, heeft die een intel processor van de 8ste generatie, en gebruik ik een ethernetkabel, geen wifi.
Gebruikt u de standaard ingebouwde anti-virus van Windows of een andere ?
Staat het uur juist op uw laptop ?
Gebeurt uw verbinding via wifi of via ethernet-draad ? Die laatste heb ik onlangs moeten vervangen omdat er een knik in zat en de verbinding met BNP Paribas niet constant was.
Het kan uiteraard aan de nieuwste processor liggen die u gebruikt.

 

Dag Gella,

Ik heb hetzelfde probleem op mijn nieuwe PC met i7 13700 (nu nog Windows 10) als op mijn bedrijfslaptop van ongeveer 2 jaar oud (Windows 11). Op mijn PC draaide eerst een betaalde Bitdefender, nu de Windows standaard antivirus.

Maar ik idd heb de indruk dat het beter werkt met oudere computers. Op mijn 9  jaar oude i5 6600 heb ik veel minder problemen. Deze observatie zie je ook in bv de thread “Probleem Easy Banking Web”

Beste groeten,
Peter

 

Waaraan ik kan toevoegen dat de webbanking sites van Belfius, ING, Argenta, Cera, Keytrade  … zonder enig probleem werken op mijn nieuwe PC.

Reputatie 3

 

Waaraan ik kan toevoegen dat de webbanking sites van Belfius, ING, Argenta, Cera, Keytrade  … zonder enig probleem werken op mijn nieuwe PC.


Hallo,

Dan moet het inderdaad aan de programmering van de website bij BNP Paribas liggen als andere banken een goede ervaring leveren met de nieuwste processors. Ik hoop voor u dat ze dit probleem vlug oplossen.

​​​​​​​Veel groeten en sukses

Mijn vermoeden is dat op zeer snelle computers de Easy web banking ernstige SW fouten heeft.

Ik heb nog een observatie gedaan die dit schijnt te bevestigen:

1/ Op mijn bedrijfs laptop (HP elite)  heb ik de web banking getest en de easy web banking blokkeert onmiddellijk
 

2/ Als ik op dezelfde laptop op identiek wijze Easy web banking test met de bedrijfs VPN aan (die allicht wat vertraging veroorzaakt), dan werkt de website al stukken beter (ik heb nog geen enkele computer gezien waar ze onberispelijk werkt, ook niet bij mijn buren). 

 

Ik kan me moeilijk inbeelden dat men dit probleem niet kent bij bnpparibasfortis , maar wel dat men het misschien niet opgelost krijgt.  Een bank is maar zo betrouwbaar als zijn SW (het gaat hier toch over geld), dus ik begrijp de onverschilligheid die ik ervaar om mij te helpen echt niet.


 

En, voor alle duidelijkheid, mijn thuisnetwerk is het ook niet. Ik heb mijn PC direct aan het 5G netwerk van Proximus verbonden, en het werkt evenmin!

Dag @pbar ,

 

Bedankt voor de informatie. Deze link is inderdaad juist. Ik geef dit door aan onze techniekers zodat ze dit verder kunnen bekijken.

 

Groetjes,

Liz

Dag Liz,

Hebben de techniekers dit al verder onderzocht?
Wanneer krijg ik feedback?
 

Dag @pbar ,

 

Wij hebben dit als algemene feedback doorgegeven, gezien we geen persoonlijke gegevens hebben. Hier krijgen wij helaas geen antwoord op.

Er is ons wel gecommuniceerd dat de vertraging op het scherm van de rekeninguittreksels zou zijn opgelost.

 

Groetjes,

Liz

 

 

Dag @pbar ,

 

Wij hebben dit als algemene feedback doorgegeven, gezien we geen persoonlijke gegevens hebben. Hier krijgen wij helaas geen antwoord op.

Er is ons wel gecommuniceerd dat de vertraging op het scherm van de rekeninguittreksels zou zijn opgelost.

 

Groetjes,

Liz

 

 

Dag Liz,

Ik kan u zeggen dat het probleem van een blokkerende easybanking zich nog steeds voordoet.
Het is dan ook geen probleem van een vertraging op het scherm, het gaat over het vastlopen van de site (het blijvend draaiende wiel).
Aangezien de hulp(?)lijn 027626000 geen reactie geeft, ondanks belofte en na tweemaal vragen verleden woensdag, kan ik u wel mijn persoonlijke gegevens bezorgen als dat de zaak vooruithelpt.
Ik heb al veel testen gedaan en de observaties gedeeld in deze thread, doet men daar iets mee?

Bedankt,

Peter

U kan mij mailen op het email adres van mijn account

Reageer