Eerste keer inloggen

  • 28 January 2024
  • 6 reacties
  • 70 Bekeken

Hallo, wij hebben geen kaart en geen kaartlezer en wonen in Zuid Afrika, dus langskomen bij de bank is GEEN optie.

De indentiteit van de rekening houder is bevestigd via email.

 

De vraag is dus, hoe gaan we nu terwerk dat we kunnen internet bankieren ?

Groeten

Boston


6 reacties

Reputatie 2

Hallo, wij hebben geen kaart en geen kaartlezer en wonen in Zuid Afrika, dus langskomen bij de bank is GEEN optie.

De indentiteit van de rekening houder is bevestigd via email.

 

De vraag is dus, hoe gaan we nu terwerk dat we kunnen internet bankieren ?

Groeten

Boston

Mijns inziens zijn voor het internetbankieren kaart en kaartlezer nodig, minimaal voor de eerste keer, en later nog voor controles bij betalingen op webstekken.

Het zou mij verwonderen dat iemand het tegendeel had beweerd. 

Hallo Oude duts, 

even ter verduidelijking, niemand heeft gezegd dat wij geen kaart of kaartlezer nodig hebben.

De rekening betreft een erfenis en na 20 emails en 2 maanden zijn we eindelijk zover dat de identiteit van Boston ( de rekening houder ) aanvaard is.

 

Mijn vraag iets duidelijker : moeten wij nu bellen vanuit Zuid Afrika naar het bankfiliaan in kwestie en vragen om die kaartlezer en kaart op te sturen of is er een andere mogelijkheid ? Want op een email word niet gereageerd :-( 

 

Bedankt

Reputatie 2

Hallo Oude duts, Mijn vraag iets duidelijker : moeten wij nu bellen vanuit Zuid Afrika naar het bankfiliaan in kwestie en vragen om die kaartlezer en kaart op te sturen of is er een andere mogelijkheid ? Want op een email word niet gereageerd :-( 

 

Bedankt

Wat wordt bedoeld met “… de identiteit van de rekeninghouder aanvaard werd” is lang niet duidelijk hoor.

Hoe dan ook, als het om een erfenis zou gaan zijn de eventuele kaarten gekoppeld aan die rekening vervallen. En kunt u of niemand anders ook maar aan die rekening komen, zelfs al zou men in BE zelf wonen.

En moet er de geëigende procedure worden opgestart on de eventuele tegoeden over te maken aan de erfgenamen. Hierbij rekening houdend met zowel het Belgisch als het Zuid-Afrikaans recht.

Het is aan u om uit te maken of het sop de kool waard is, want het zou heel wat centen kunnen kosten om het in orde te krijgen.

 

 

Dag @BostonVG2707 ,

Ik lees dat de rekening niet op jullie naam staat. Zou je hier meer informatie over kunnen geven?

Dan kunnen wij verder zoeken naar een gepaste oplossing.

Groetjes,

Liz

Hello Liz,

Als ik het goed begrijp werkt U voor PNB

Mag ik uw email adres aub om het hele verhaal uitgebried te geven ipv op deze publieke plaats ?

 

Vriendelijke groet

Boston ( en Bart die hem helpt )

Reputatie 4

Hallo @BostonVG2707,

Je kan ons verdere informatie geven via volgende weg.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer