Beantwoord

Foutmelding DBA0057

  • 28 August 2023
  • 2 reacties
  • 706 Bekeken

Beste,

 

Ik wil een betaling uitvoeren, maar krijg telkens deze foutmelding:

‘Door een technisch probleem is deze functie tijdelijk niet beschikbaar (DBA0057)’.

Wat kan ik doen om deze foutmelding te verhelpen?

icon

Beste antwoord van Tim DL 29 August 2023, 10:33

Bekijk origineel

2 reacties

Ps, dit is ivm de staatsbon 

Reputatie 1

Beste,

 

Ik wil een betaling uitvoeren, maar krijg telkens deze foutmelding:

‘Door een technisch probleem is deze functie tijdelijk niet beschikbaar (DBA0057)’.

Wat kan ik doen om deze foutmelding te verhelpen?

Dag @Mariedsy,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Indien dit een betaling via QR-code betreft op de website van het Belgisch Grootboek, voor in te tekenen op de staatsbon, de limieten voor een betaling is basis 2500 euro. Deze kan verhoogd worden tot maximum 5000. Indien het bedrag dat je wenst in te tekenen hoger is, zal dit dus niet mogelijk zijn via deze manier. 

Indien het onder de 5000 zou zijn en je je limiet wenst te verhogen kan je dit via je Easy Banking App doen:

> Aanmelden op je Easy Banking App

> Kiezen voor ‘Mijn diensten’

> ‘Kaarten’ selecteren en je kaart kiezen

> Bij ‘Betalingen’ een ‘Tijdelijke limiet kiezen’ en bevestigen

 

Indien het hoger is dan 5000, kan je dit via een overschrijving verrichten.

Hiervoor is de basislimiet 25.000 euro, op je Easy Banking Web kan je deze verhogen, echter is er hiervoor (tegen fraude) een verwerkingstijd van 2 dagen voor.

Je kan deze verhogen door rechtsboven je naam te selecteren en te kiezen voor ‘Instellingen’. 

Onderaan de lijst zal je de optie zien staan van je ‘Overschrijvingslimieten’ en hier zal je deze kunnen wijzigen.

 

Ook kan je ons steeds telefonisch contacteren via ‘Communicatie’ in je Easy Banking App voor de overschrijving telefonisch uit te voeren indien het dringend is en je limiet het niet toelaat.

 

Indien dit een intekening via je Easy Banking Web betreft en je blijft deze foutmelding krijgen kan je ook telefonisch intekenen op het nummer 02 433 41 34 met je Easy Banking Phone code.

Deze kan je activeren of wijzigen op je Easy Banking Web door rechtsboven op je naam te clicken en ‘Instellingen’ te selecteren. In de lijst van je instellingen mag je dan kiezen voor ‘Easy Banking Phone’, de stappen volgen en bevestigen met kaart en kaartlezer.

 

Groetjes, 

Tim DL

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

Reageer