Beantwoord

Foutmelding PEW0009

  • 28 February 2024
  • 6 reacties
  • 119 Bekeken

Hallo,

Wanneer ik met de Easy Banking App een bedrag wil overschrijven op een bepaald rekeningnummer (van mijn zus), krijg ik steeds een foutmelding met code PEW0009. Overschrijven lukt niet. Ik moet dan via de Easy Banking Web gaan om de uitbetaling te doen. Hoe kan dit verholpen worden? En zo ja, hoe?

Bedankt voor jullie antwoord.

icon

Beste antwoord van Gella 28 February 2024, 15:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3

Hallo,

Blijkbaar kan men dit oplossen door de geregistreerde begunstigde te schrappen, en nadien terug toe te voegen.
MAAR : blijkbaar moet men ook de soort rekening veranderen.

Ziehier twee getuigenissen op het Waalse forum :

- “Na het veranderen van de de rekening van de begunstigde van "privé" modus naar "professioneel" werkte het.”

- “Ik had hetzelfde voor : ik verwijderde de begunstigde en ik moest het ook veranderen naar professioneel en dan terug naar privé om het te laten werken.”

Dag Gella,

Wel gek dat het wel lukt via web, met exact hetzelfde rekeningnummer?

Reputatie 3

Dag Gella,

Wel gek dat het wel lukt via web, met exact hetzelfde rekeningnummer?


Sorry, ik heb mijn post veranderd. Zie hierboven.
De fouten die men had, kwamen ook enkel voor in de app op een smartphone.

Blijkbaar kan het ook liggen aan een technische storing, deze foutmelding PEW009

Dag Gella,

Heb het net getest. En het werkt! Hartelijk dank!

Reputatie 1

Hey @Serene M. , 

kan je de betaling uiteindelijk wel via de Easy Banking Web uitvoeren?

 

Probeer je over te schrijven naar je zus vanuit een opgeslagen begunstigde?

Het kan eventueel dat er een “bug” is in de opgeslagen begunstigde. Je kan eventueel proberen of een overschrijving uitvoeren via de app wel werkt als je alles zelf vanaf 0 intypt.

Ik raad je sowieso aan om de opgeslagen begunstigde even te verwijderen en terug op te slaan, dit kan via deze stappenplannen:

 

via de app;

  1. Meld je aan in Easy Banking App. 
  2. Klik onderaan op Mijn diensten en kies voor Begunstigden.
  3. Druk op de begunstigde die je wilt beheren.
  4. Wil je deze begunstigde verwijderen? Druk dan bovenaan rechts op het icoon van een vuinisemmer.

of via de website;

  1. Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik in het menu aan de linkerkant op Betalingen en dan op Mijn begunstigden.
  3. Wil je een nieuwe begunstigde toevoegen zonder er meteen naar over te schrijven? Klik dan bovenaan in de groene balk op Nieuwe begunstigde.
  4. Klik dan op de naam of op het rekeningnummer van een begunstigde en kies vervolgens voor Verwijderen

 

Daarna kan je de begunstigde terug opslaan en kan je opnieuw proberen om de overschrijving uit te voeren via de Easy Banking App.

 

Laat zeker weten of het zo gelukt is!

 

Edit: Ik had jullie bijkomende reacties nog niet gezien :) 

 

Super dat het zo gelukt is @Serene M. !

Zoals altijd, bedankt voor je assistentie  @Gella !

 

Groetjes,

Jess

@JessicaJ, bedankt voor je antwoord. Dat had ik al enkele keren geprobeerd. Tevergeefs. Maar het is dus opgelost met de tips van @Gella

Groetjes, 

Serene

Reageer