Beantwoord

Geen toegang tot webbanking voor bpostbank rekeninghouders in de Verenigde Staten van Amerika

  • 4 April 2024
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Als je in de Verenigde Staten van Amerika woont, krijg je geen toegang tot online banking bij BNP. Dit kreeg ik vandaag te horen, bijna 3 maanden na de overgang van bpostbank naar BNP en bijna 5 maanden nadat die overgang was aangekondigd.

Ik wil hier niet in de eerste plaats klagen, enkel andere klanten in dezelfde situatie duidelijkheid verschaffen.

Duidelijkheid die 5 maanden geleden al had kunnen gegeven worden, gezien mijn klantgegevens bij bpostbank over mijn adres geen enkele twijfel lieten. En ook tijdens meerdere eerdere gesprekken met de helpdesk die eerst meermaals "technische” problemen inriepen waarom mijn contract geblokkeerd was, dan twee weken geleden dat mijn Belgische identiteitskaart verlopen was en alles na de update in orde zou zijn, en telkens dat ik snel via email verdere instructies zou krijgen (nooit gebeurd).

De helpdesk gaf me vandaag een nummer van een kantoor waar ik naartoe zou kunnen bellen om mijn rekening te sluiten.

 

icon

Beste antwoord van LarsD 4 April 2024, 16:56

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo @Detroit,

Bedankt voor je bericht. 

Onze excuses dat het zo lang duurde tot je hier meer duidelijkheid over kreeg. Er bestaat helaas wat verwarring over de richtlijnen tegenover Amerikaanse inwoners.

We willen daarom ook via deze weg meer duidelijkheid hierin geven waarom Amerikaanse inwoners geen gebruik kunnen maken van Easy Banking Web of Easy Banking App. Europese banken zijn namelijk verplicht de US Policy, Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) te volgen. Deze wet verbied dat Amerikaanse inwoners kunnen intekenen op financiële producten van buitenlandse banken.

Via Easy Banking Web en Easy Banking App kan immers worden ingetekend op heel wat financiële producten of kan informatie over die producten worden verkregen. Bovendien communiceren wij regelmatig via  Easy Banking Web tijdens commerciële campagnes. Het is dus moeilijk om te garanderen dat Amerikaanse ingezetenen met toegang tot Easy Banking Web nooit een commercieel verzoek in verband met financiële instrumenten zullen krijgen. Maar elk contact voor commerciële actie is dus verboden ten opzichte van de Amerikaanse ingezetenen.

Amerikaanse burgers (die niet in de VS inwoners zijn) kunnen wel toegang tot Easy Banking Web hebben.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer