Beantwoord

Itsme met buitenlands nummer

  • 17 november 2020
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Goeiendag,

Ik woon als Belgische staatsburger in Oostenrijk en moet al twee jaren lang speciaal voor itsme een Belgische simkaart houden (met bijkomende kosten) omdat Fortis Parisbas geen aanmelding met buitenlandse nummers voorziet voor itsme. Bijkomend moet ik telkens ook een telefoon hebben met 2 simkaarten….of twee telefoons…En dat maal twee,voor mijn echtgenote en mijzelf.

Wanneer gaat Parisbas Fortisbank nu eindelijk eens de stap naar de toekomst zetten en wel buitenlandse nummers toelaten? De concurrentie doet dat al meer of een jaar ; ING, KBC, Belfius. Wij worden als Belgische expats door Fortis benadeelt. Of is de oplossing al mijn rekeningen overzetten naar een Belgische bank die dat wel aanbiedt? U zegt maar.

Bedankt, Mvg

Michel

 

 

icon

Beste antwoord van YannickB 18 november 2020, 13:42

Dag Michel,

Ik begrijp dat dit enorm vervelend voor je is.

Ik sta zelf niet in voor het ontwikkelen van nieuwe functies, dus ik kan je jammer genoeg enkel beloven dat ik je vraag doorgeef aan de juiste collega’s, maar niet dat dit iets is dat effectief mogelijk zal worden.

Bij elke wijziging en toevoeging aan onze systemen wordt er gekeken naar, onder andere, hoeveel klanten het kan helpen, hoe groot de vraag naar een bepaalde functionaliteit is en wat ervoor nodig is om die wijziging effectief door te voeren. Op basis daarvan wordt bepaald of we een functionaliteit lanceren en met welke prioriteit.

Ik kan je alvast wel garanderen dat je suggestie niet zomaar geklasseerd wordt en dat we alle feedback nauwgezet opvolgen. We bekijken momenteel ook hoe we het aanmelden op onze website kunnen vereenvoudigen, maar meer nieuws daarover kan ik op dit moment spijtig genoeg nog niet delen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Michel,

Op dit moment is het inderdaad nog niet mogelijk om rechtstreeks via ons met een buitenlands gsm-nummer te registreren bij Itsme. Ik geef dit alvast wel als suggestie voor je door.

Er is wel een oplossing voor jou.

Als je je Itsme-profiel opnieuw aanmaakt met je eID in plaats van via je debetkaart, dan kan je wel een internationaal nummer gebruiken. 

De registratie moet in dat geval wel via een pc of laptop en via de website van Itsme gebeuren. Je zal ook een kaartlezer voor identiteitskaarten nodig hebben.

Hallo Yannick,

 

Een suggestie alleen is, vrees ik toch niet zo efficiënt. Daar komt toch niks van. Dat is zo een manier om de klant te sussen en er is dan toch ook geen follow-up. Hoe weet ik immers wat ze met die suggestie doen? Verticaal klasseren hoogstwaarschijnlijk want de klant heeft een andere oplossing gekregen. Of niet?

Wel spijtig genoeg heeft hij dat niet gekregen. Een itsme-profiel kun je als expat niet activeren via je IED!!! Waarom niet? Wel, omdat op het moment dat je verhuist naar het buitenland, je bij jouw laatste Belgische gemeente een MODEL 8 moet aanvragen bij de dienst bevolking. Ze schrijven je dan officieel uit de bevolkingsregister van die gemeente en op je IED wordt in de eerste adresregel “VERTREK NAAR HET BUITENLAND” ingevoerd. En geloof me, ze weigeren pertinent je nieuw buitenlands adres in te voeren. Dat moet volgens hen de nieuwe gemeente zelf maar doen. Nu vertel me eens hoe een niet-Belgische gemeente dat praktisch moet doen? Ze hebben nog de hardware, noch de software om in een Belgische IED te kunnen invoeren. Dus blijft er “VERTREK NAAR HET BUITENLAND” staan op de eerste adresregel...als een soort brandmerk. En daardoor mislukt de procedure om een itsme-profiel aan te maken via de IED op de itsme site. ik heb het verschillende malen geprobeerd. en kreeg van de Itsme helpdesk als antwoord dat de adresregels in de IED correct moeten zijn ingevuld met straat, nr, postnr en gemeente, anders lukt het niet.

Ik krijg zo stilletjes aan het gevoel dat ik van het kasje naar de muur wordt gestuurd….

Dus oplossing ; Parisbas Fortis past eindelijk 1 vakje in haar ITSME procedure aan en laat toe dat een gsm nummer ook met een ander nationaal nummer dan +32 begint. Dat kan technisch niet zo moeilijk zijn, toch? Vooral dat het bij ING , Belfius  en KBC wel kan. Toch spijtig dat je moet verwijzen naar de directe concurrentie en er op moet wijzen dat ze klantvriendelijker zijn.

mvg

en misschien bedankt (als er eindelijk iemand wakker schiet bij Fortis en de juiste actie onderneemt)

ik kan natuurlijk ook altijd naar een andere Belgische Bank overlopen.

 

Michel

Reputatie 7

Dag Michel,

Ik begrijp dat dit enorm vervelend voor je is.

Ik sta zelf niet in voor het ontwikkelen van nieuwe functies, dus ik kan je jammer genoeg enkel beloven dat ik je vraag doorgeef aan de juiste collega’s, maar niet dat dit iets is dat effectief mogelijk zal worden.

Bij elke wijziging en toevoeging aan onze systemen wordt er gekeken naar, onder andere, hoeveel klanten het kan helpen, hoe groot de vraag naar een bepaalde functionaliteit is en wat ervoor nodig is om die wijziging effectief door te voeren. Op basis daarvan wordt bepaald of we een functionaliteit lanceren en met welke prioriteit.

Ik kan je alvast wel garanderen dat je suggestie niet zomaar geklasseerd wordt en dat we alle feedback nauwgezet opvolgen. We bekijken momenteel ook hoe we het aanmelden op onze website kunnen vereenvoudigen, maar meer nieuws daarover kan ik op dit moment spijtig genoeg nog niet delen.

Reageer