Beantwoord

klantnummer vinden easy banking app bpost bank klant

  • 14 January 2024
  • 12 reacties
  • 3375 Bekeken

Ik ben bpost bank klant en wil me nu aanmelden in de easy banking app, maar ik vind het klantnummer niet…  Wie kan me helpen?

 

icon

Beste antwoord van LarsD 16 January 2024, 08:51

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3

Als Bpostklant zal je pas vanaf 22 januari kunnen inloggen in de Easy banking app

In de week van 15 januari zal je een welkomstpakket per post ontvangen van BNP Paribas, waarin gedetailleerd staat hoe je kan inloggen als oud-Bpostklant op Easy banking;


Dit klantnummer vind je zo :

Via Easy Banking App: klik op ‘Vroegere klant van bpost bank? Vind snel uw klantnummer! en volg de instructies om uw klantnummer te verkrijgen. U kunt zich dan aanmelden.

 

Via Easy Banking Web, op PC, surf naar bnpparibasfortis.be/logon: klik linksonder in het
inlogscherm op ‘Vroegere klant van bpost bank? Vind snel uw klantnummer’ en volg de instructies om uw klantnummer te verkrijgen. U kunt zich dan aanmelden.
 

Reputatie 4

Hallo @Bart Kusters,

Bedankt voor je bericht.

Het is inderdaad zoals @Gella aangeeft: vanaf 22 januari ga je kunnen aanmelden op onze digitale toepassingen met je huidige debetkaart. We bezorgen hiervoor een startgids met de nodige stappen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo, Ik heb vandaag 15 januari het welkomstpakket ontvangen, ligt te drogen op de radiator helemaal nat vanwege de zware sneeuwval denk ik. Als het droog is eens goed bestuderen.

Reputatie 4

Hallo @PJanssens,

Hopelijk is het daarna nog goed leesbaar. We geven je alvast voor de zekerheid de stappen hierbij mee.

 

Via Easy Banking App:

Open Easy Banking App.

Tik op "Aanmelden'.

Scan je debetkaart of vul je kaartnummer en klantnummer (op de achterkant van je kaart) in, en tik op Voormalige klant van bpost bank? Klik onderaan het scherm op "Uw kaartnummer vinden'.

Steek je debetkaart in de kaartlezer en volg de instructies op het scherm.

Voer je gsm-nummer in en voer dan de activatiecode in die je per sms ontving.

Kies je Easy Banking-code en bevestig.

 

Via Easy Banking Web:

Open een internetbrowser (bv. Microsoft Edge, Google Chrome of Mozilla Firefox). Ga naar bnpparibasfortis.be en klik rechts bovenaan op Aanmelden.

Vul je kaartnummer en je klantnummer in. Je kan beiden op je bankkaart vinden. Je bent een voormalige klant van bpost bank en je hebt het klantnummer niet? Klik linksonder op "Vind snel uw klantnummer' en volg de instructies.

Tip: vink de optie "Dit profiel onthouden' aan. Zo hoef je de nummers de volgende keer niet opnieuw in te geven.

In het volgende scherm kies je hoe je wil aanmelden: Hetzij met de itsme®-app op je smartphone. Hetzij met de bankkaart en kaartlezer.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Achterkant van mijn bankkaart (bpost) staat geen klantnr., enkel telefoonnr. van bpost en een code met 10 hoofdletters gevolgd door 1 cijfer. Voorkant card nummer en account nummer

Hoe moet ik het dan doen?

Hartelijk dank

Annita

Reputatie 3

Pas vanaf 22 januari zal u kunnen aanmelden bij BNP Paribas, en in de week van 15 januari zal u per post een brief krijgen met alle uitleg.

U gebruikt uw oude Bpost bankkaart, met op de voorkant het kaartnummer, u neemt uw oude kaartlezer, en als u inlogt op https://www.bnpparibasfortis.be/  klikt u bovenaan rechts op “aanmelden” en dan ziet u in Easy Banking Web  voor PC links onderaan :
“Vroegere klant van Bpost ? Vind snel uw klantnummer “
Daar klikt u op 

In de app op de smartphone klikt u op volgende tekst :
“vroegere klant van bpostbank ? Uw klantnummer vinden” 

U klikt daarop en u volgt de aanwijzingen.  Zie de afbeeldingen in de post hieronder;

Reputatie 3
Dit ziet u op de smartphone
Dit ziet u op de PC

 

Vandaag 15/01/2024 zie ik die ‘Vroegere klant van bpost bank?’ Vind snel uw klantnummer nog niet staan.  Ik zie enkel dit


en ga er van uit dat ik pas vanaf 22 januari die link zie.

Reputatie 4

Hallo @betton,

Bedankt voor je bericht.

Deze optie gaat inderdaad pas vanaf 22 januari zichtbaar zijn.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dank je wel. Had t ondertussen al gevonden.  En is prima en snel gelukt.

Ik was ook Bpost klant na 6 dgn is het dan eindelijk gelukt om mij te kunnen aanmelden maar nu weet ik mijn klantnummer niet meer en in de app kan ik hem ook niet vinden… 

Reputatie 4

Hallo @Sandyquinten,

Bedankt voor je bericht.

Voorlopig heb je wel gewoon toegang via de app? In dat geval moet je het klantnummer dan niet ergens invullen (behalve als je werkt via Easy Banking Web via PC).

Momenteel worden al de eerste nieuwe kaarten (waarop ook dit klantnummer vermeld staat) verzonden.

Je kan ondertussen via het Easy Banking Centre het klantnummer opvragen.

Je kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op

Maak je geen gebruik van de app? Je kan ons bellen dan op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Het Easy Banking Centre is open van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.
 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer