Beantwoord

Komt er een aparte login voor Bpostklanten in Easy Banking Web vanaf 22 januari ?

  • 9 January 2024
  • 7 reacties
  • 1847 Bekeken

Reputatie 3

Hallo,

Naar ik begrepen heb, vereist de inlog op Easy Banking web op PC een BNP PARIBAS klantnummer van 10 cijfers, en het bankkaartnummer van 16 cijfers van de BNP bankkaart. Nu heeft mijn bankkaart bij Bpost 17 cijfers. Naar ik vernomen heb zullen niet alle nieuwe bankkaarten geleverd zijn tegen 22 januari.

Is het waar dat er een aparte inlogmogelijkheid voorzien zal zijn op de inlogpagina van Easy Banking Web voor Bpostklanten, waar we ons nieuw Paribas klantnummer van 10 cijfers zullen kunnen zien, en waar we een bankkaartnummer van 17 cijfers zullen kunnen ingeven van onze oude BPOST bankkaart ?
Het telefoonnummer van Bpost bank waar men zogezegd info kon krijgen over de migratie, 02 278 55 71, geeft geen inlichtingen meer, en verwijst door naar de webpagina bij BPOST of BNP PARIBAS.

En zullen we  de 5-cijferige Easy Banking phone code toegestuurd krijgen bij de nieuwe kaart ?

Bedankt voor uw antwoord

icon

Beste antwoord van LarsD 9 January 2024, 10:36

Bekijk origineel

7 reacties

Tot nu op 9 januari niets van te zien op inlogpagina, zie screenshot vandaag

 

Reputatie 3

Tot nu op 9 januari niets van te zien op inlogpagina, zie screenshot vandaag

 

Dit zullen we allicht pas zien op 22 januari. Vanaf dan kunnen we pas inloggen - als ex-Bpostklant - op Easy banking web.
Zie het antwoord van Lars hier : 

 

Reputatie 4

Hallo @Gella,

Bedankt voor je bericht.

In een welkomcommunicatie gaan alle klanten van bpost bank een Quick Start Guide hiervoor ontvangen.

In deze gids staat ook uitgelegd hoe je dan vanaf 22 januari voor het eerst kan aanmelden in Easy Banking Web en Easy Banking App.

Via Easy Banking App:

Open Easy Banking App.

Tik op ‘Aanmelden’.

Scan je debetkaart of vul je kaartnummer en klantnummer (op de achterkant van je kaart) in, en tik op . Voormalige klant van bpost bank? Klik onderaan het scherm op ‘Uw kaartnummer vinden’.

Steek je debetkaart in de kaartlezer en volg de instructies op het scherm.

Voer je gsm-nummer in en voer dan de activatiecode in die je per sms ontving.

Kies je Easy Banking-code en bevestig.

Via Easy Banking Web:

Open een internetbrowser (bv. Microsoft Edge, Google Chrome of Mozilla Firefox). Ga naar bnpparibasfortis.be en klik rechts bovenaan op Aanmelden.

Vul je kaartnummer en je klantnummer in. Je kan beiden op je bankkaart vinden. Je bent een voormalige klant van bpost bank en je hebt het klantnummer niet? Klik linksonder op ‘Vind snel uw klantnummer’ en volg de instructies.

Tip: vink de optie ‘Dit profiel onthouden’ aan. Zo hoef je de nummers de volgende keer niet opnieuw in te geven. 

In het volgende scherm kies je hoe je wil aanmelden: Hetzij met de itsme®-app op je smartphone. Hetzij met de bankkaart en kaartlezer.

 

Voor het bekomen van een Easy Banking Phone Code kan je dan contact nemen met het Easy Banking Centre via 02 762 60 00.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

In verband met Easybanking app, daar heb je weer een SMS voor nodig, probleem: ik heb thuis geen gsm ontvangst, om te telefoneren heb ik dat opgelost, kan telefoneren via wifi, maar voor sms werkt dat niet.

Ik heb een afspraak gemaakt in het plaatselijk BNP Paribas kantoor na 22 januari, misschien kunnen ze mij helpen, ik hoop het in elk geval.

Reputatie 3

In verband met Easybanking app, daar heb je weer een SMS voor nodig, probleem: ik heb thuis geen gsm ontvangst, om te telefoneren heb ik dat opgelost, kan telefoneren via wifi, maar voor sms werkt dat niet.

Ik heb een afspraak gemaakt in het plaatselijk BNP Paribas kantoor na 22 januari, misschien kunnen ze mij helpen, ik hoop het in elk geval.

 

Als je op PC werkt, kan je via Easy Banking Web (niet App, de app is enkel voor op een smartphone) werken. Dan heb je geen sms nodig.
In de week van 15 januari zal je per post een welkompakket krijgen van BNP Paribas.
 

Via Easy Banking Web:

Open een internetbrowser (bv. Microsoft Edge, Google Chrome of Mozilla Firefox). Ga naar bnpparibasfortis.be en klik rechts bovenaan op Aanmelden.

Vul je kaartnummer en je klantnummer in.  Je bent een voormalige klant van bpost bank en je hebt het klantnummer niet? Klik linksonder op ‘Vind snel uw klantnummer’ en volg de instructies.

Tip: vink de optie ‘Dit profiel onthouden’ aan. Zo hoef je de nummers de volgende keer niet opnieuw in te geven. 

In het volgende scherm kies je hoe je wil aanmelden:   met de bankkaart en kaartlezer

Klik linksonder en vind snel uw klantnummer, volg de instructies.

Ik hoop dat deze instructies niet bevatten dat je een SMS moet ontvangen, of It’s me want SMS kan ik hier niet ontvangen, voor zover een extra identificatie nodig is hopelijk enkel kaartlezer..

Geen idee wat deze instructies zouden kunnen zijn.

Reputatie 4

Hallo @PJanssens,

Voor het klantnummer te bekomen is dat niet nodig. Het is wel zo om het profiel verder aan te maken via Easy Banking App je een activatiecode per sms ontvangt.

Via Easy Banking Web kan je ook aanmelden met kaart en kaartlezer.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer