Beantwoord

Limietoverschrijding

  • 5 January 2022
  • 5 reacties
  • 896 Bekeken

  • Avonturier - Niveau 2
  • 17 reacties

Net ontdekt dat wanneer je overschrijvingen ondertekent met ItsMe via vingerafdruk of gezichtsherkenning, de dagelijkse limiet € 500 is. Wanneer je met ItsMe via pincode werkt is dat € 50 000. Zal wel met veiligheid te maken hebben zeker ??? Ik sluit niet uit dat iemand mijn pincode kan achterhalen en ze zonder mijn medeweten gebruikt. Wanneer mijn vingerafdruk of gezicht gebruikt wordt, dan weet ik dat meestal wél. Indien er al onderscheid moet gemaakt worden zou de regel juist andersom moeten zijn. Heel bizarre regeling weer van BNP die alles weer nodeloos compliceert!

icon

Beste antwoord van LarsD 11 January 2022, 14:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Hallo, @lucdg,

Bedankt alvast voor je bericht.

Hier kan je alvast even weer een oplijsting vinden van wat de limieten nu zijn voor overschrijvingen:  Overschrijvingslimiet, Easy Banking Web | BNP Paribas Fortis

Het klopt inderdaad dat wanneer je werkt via ItsMe met Pin code dat je 50 000 EUR/dag/rekening kan overschrijven. Werk je via Vingerafdruk /gezichtsherkenning met ItsMe dan is dat maximum 500 EUR/dag/rekening.

Je account van ItsMe is gekoppeld aan je persoonlijk telefoonnummer. Dat wil dus zeggen dat een oplichter ook eerst toegang zal moeten krijgen tot je persoonlijk toestel en vervolgens op je profiel op de applicatie van Itsme moet aanmelden. Het is dus niet mogelijk voor iemand om met jouw gegevens een ander profiel te maken op ItsMe.

Dus er is altijd al een veiligheid gegarandeerd wanneer je werkt met ItsMe via onze website maar even goed als je zou werken met kaart en kaartlezer omdat men dan opnieuw kaart, pin code en een kaartlezer in het bezit moet hebben voor zich te kunnen aanmelden.

We hebben op vlak van limieten nu eenmaal bepaalde keuzes moeten maken, met inderdaad ook het oog op veiligheid. Toch nemen we je feedback hierover zeker ook mee.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

 

 

 

Goedenavond 

 

ik heb gisteren mijn vliegtuigtickets proberen te betalen, maar kon maximum mijn overschrijving bedrag verhogen tot 5000€ via easy Banking app. Vervolgens heb ik de bank gebeld om dat te laten verhogen zodat ik alle 5tickets in 1 keer kon betalen, wat ervoor zorgt dat ik samen met mijn familieleden naast elkaar konden zitten. Tot mijn verbazing werd mij de volgende oplossing geboden, namelijk gebruik je Mastercard (waarvan ik de limiet ook niet kon optrekken tot meer dan 5000€) en boek zo 4 tickets en voor de laatste ticket moest ik dan mijn debet kaart gebruiken. Uiteraard protesteerde ik maar er werd mij geen andere oplossing geboden want het mocht niet. Mijn vraag is of dit de algemeen gang van zaken is bij BNP Parinas Fortis?

 

Met vriendelijke groeten

Jean Pierre

Nzamurambaho

Reputatie 4

Hallo @Jean Pierre Nzamurambaho,

Bedankt voor je bericht.

Overschrijvingslimieten kunnen enkel verhoogd worden via Easy Banking Web: Overschrijvingslimieten beheren via Easy Banking Web | Community BNP Paribas Fortis

Je kan wel via Easy Banking App de aparte limieten van de bankkaarten tijdelijk verhogen: Je kaartlimiet verhogen of verlagen | Community BNP Paribas Fortis

Dit gaat wel maar tot een bepaald maximum. Ook kan je hiervoor contact nemen met onze adviseurs maar ook zij kunnen maar verhogen tot wat mogelijk is voor een bepaalde kaart. Wanneer dat niet lukt gaat men mogelijke alternatieven voorstellen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Beste Lars

Ik ga nu niet meer moeilijk doen en zal u de details besparen om niet zielig over te komen, maar persoonlijk vind ik de oplossing die mij geboden is geweest niet de beste oplossing. Ze hebben mij gewoonweg blok gezet en daar voelde ik mij nogal vies van want wanneer ik al u uitleg daarna opzocht waren er andere en betere oplossingen om mijn probleem op dat moment op te lossen. Uit hun uitleg begreep ik dat wat ze voorstelden de enige oplossing was, gelukkig wou een familielid alleen boeken met alle gevolgen vandien…Och ik ben al dankbaar dat u diplomatisch reageert, vaag maar diplomatisch met één uitleg die correct is en mij geboden had moeten worden zodat ik een keus had. Ik had dus gewoonweg easy Banking web kunnen gebruiken, gezien ik een trouwe klant bent en al heb ik niet veel, hetgeen dat ik heb beheer ik niet slecht volgens mij. 
 

Alvast bedankt voor u tijd en response.

Fijne avond nog.

Jean Pierre

Nzamurambaho

Reputatie 4

Hallo @Jean Pierre Nzamurambaho,

Wij zijn blij dat we jou dan toch via deze weg voldoende informatie hebben kunnen geven. Het is uiteraard de bedoeling dat dit de eerste maal ook al was gebeurd. Er moet altijd gekeken worden naar wat je wenst te doen en welke mogelijkheiden wij daarin kunnen aanbieden.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer