Beantwoord

Nota maken op gedownload PDF uittreksel

  • 14 January 2021
  • 10 reacties
  • 597 Bekeken

Tot nu toe kon ik op mijn gedownloade PDF uittreksels voor mezelf een nota aanbrengen. 

Nu kan dit ineens niet meer, het document is beveiligd en ik moet een eigenaarswachtwoord ingeven, maar ik heb bij mijn weten nooit een eigenaarswachtwoord aangemaakt… 

Hoe kan ik opnieuw een nota maken op de PDF versie van mijn uittreksel?

Alvast bedankt! 

Mieke

 
icon

Beste antwoord van YannickB 18 January 2021, 09:59

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1

Dag Mieke

 

[Bijgewerkt door BNP Paribas Fortis op 18/01/2021]

 

Onze pdf bestanden voor rekeninguittreksels zijn inderdaad beveiligd omdat het om documenten met wettelijke bewijskracht gaat. Het is daardoor nooit mogelijk geweest om er op een (normale) manier iets aan aan te passen of om notities toe te voegen. 

Werkte je voordien misschien met pdf-bestanden van individuele verrichtingen in plaats van de officiële rekeninguittreksel of vroeg je je rekeninghistoriek op in pdf-formaat?

Zelfde probleem hier. Openen van de PDF gaat prima. Ik krijg mijn uittreksels dagelijks (FlexPro, terwijl ik al aangegeven heb dit maandelijks te willen ontvangen en wil maar niet lukken) en wil deze samenvoegen tot 1 bestand. Helaas moet ik dan het master paswoord ingeven. In de info van het bestand staat ook “password protected”. Graag advies

 
Reputatie 7

Hallo @Mieke1933 

Een kleine rechtzetting: onze pdf bestanden voor rekeninguittreksels zijn inderdaad beveiligd omdat het om documenten met wettelijke bewijskracht gaat. Het is daardoor nooit mogelijk geweest om er op een (normale) manier iets aan aan te passen of om notities toe te voegen. 

Werkte je voordien misschien met pdf-bestanden van individuele verrichtingen in plaats van de officiële rekeninguittreksel of vroeg je je rekeninghistoriek op in pdf-formaat?

Ik heb bovenstaand bericht ook aangepast om verwarring voor andere bezoekers met dezelfde vraag te voorkomen.

@yvesilknievil

Voor de rekeninguittreksels van je FlexPro raad ik je aan om onze ondernemersbank even te bellen op 02 433 43 31.

Wanneer je ze dagelijks krijgt ipv de frequentie die jij koos, dan wilt dat meestal zeggen dat er een Isabel-volmacht/toegang op jouw rekening is. Als je die toegang onder eigen naam of onder naam van je bedrijf hebt, dan kan de frequentie niet worden aangepast.

Is de toegang opgesteld voor een sociaal secretariaat, dan kunnen mijn collega’s het vaak wel voor je aanpassen.

Bedankt voor je antwoord Yannick,

Maar voordien downloadde ik ook altijd gewoon de rekeninguittreksels in PDF en via Voorvertoning op mijn MacBook kon ik een tekstkader toevoegen waarin ik een opmerking kon zetten, en dan dat document bewaren. 

Blijft de vraag: wat is dit eigenaarswachtwoord? Bij mijn weten ben ik de eigenaar van mijn rekening, maar ik ken dat wachtwoord niet??? Heel raar… 

Groetjes

Mieke

 
Reputatie 7

Dat wachtwoord is een beveiliging die door ons werd ingesteld op niveau van de pdf-bestanden van rekeninguittreksels zelf. Die beveiliging is er altijd al geweest en het paswoord kunnen we je jammer genoeg niet geven.

Ik zoek wel nog even uit of ik meer info vind over een mogelijke wijziging bij de voorvertoning functie op Mac.

Ondertussen misschien ook een vraagje voor jou: wil je notities toevoegen met een bepaald doel? Bijvoorbeeld om meer details over transacties toe te voegen?

Hallo Yannick, ja inderdaad, ik wil zo notities aanbrengen, als geheugensteuntje voor mezelf… 

 

 

 
Reputatie 7

In dat geval kan ik je eventueel aanraden om met een export van je verrichtingen te werken. Op die manier download je je transacties in een pdf- of csv-bestand waaraan je onbeperkt info kan toevoegen.

Via onze website zijn er twee opties:

Een export van je rekeninghistoriek (transacties van de voorbije 6 maanden):

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik op de rekening waarvan je een export wilt.
  • Bovenaan je verrichtingen zal je een grijze balk met de tekst Uitgevoerd zien staan. klik rechts in de balk op het csv- of op het pdf-icoon om de download te starten. Bij deze pdf zal je niet om een paswoord gevraagd worden, aangezien het niet om een wettelijk document gaat.

Een export van je verrichtingen van de voorbije 6 jaar (mogelijkheid tot het instellen van filters):

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en kies voor Verrichtingen zoeken.
  • Kies op welke rekening(en) je wilt zoeken. Vervolgens kan je een zoekopdracht ingeven op basis van een bedrag, datum, naam, alias of rekeningnummer van de begunstigde. Via deze functie kan je tot 6 jaar terug gaan.
  • Je bent niet verplicht om de filters te gebruiken, maar ik raad je wel aan om altijd een start- en einddatum op te geven om te voorkomen dat je een lijst met duizenden verrichtingen krijgt.
  • Klik op het csv-icoon boven je verrichtingen om de download te starten.

OK Yannick, dit schijnt te werken 😄

Heel erg bedankt voor het meedenken! 

 
Reputatie 7

Met alle plezier gedaan! :slight_smile: Laat het zeker weten mocht je nog vragen hebben.

Zal ik doen! 😄

 

Reageer