Beantwoord

Probleem mobiel overschrijven

  • 27 June 2022
  • 1 reactie
  • 1125 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb sinds een uur geleden een probleem met het overschrijven van mijn rekening naar een andere rekening. Als ik “instantoverschrijving” aan doe krijg ik een fout melding met “technisch probleem (EBW0101)” en als ik de instantoverschrijving uit zet dan staat er steeds “overschrijving niet uitgevoerd”. Ik heb al een stuk of 10x proberen overschrijven en het is toch wel een belangrijke betaling, wat moet ik doen?

Alvast bedankt,

icon

Beste antwoord van LarsD 28 June 2022, 09:23

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo @Jean Vanachteren,

Bedankt voor je bericht.

Het is dus specifiek bij deze transactie dat je een foutmelding krijgt? Of krijg je ook foutmeldingen als je andere transacties probeert te doen vanuit je zichtrekening?

In dat geval kan er een achterliggende blokkering op de rekening staan. Er kunnen verschillende redenen zijn. Het kan bijvoorbeeld voorkomen als de rekening te lang in negatief heeft gestaan. Transacties zijn dan weer mogelijk als de rekening twee werkdagen in positief saldo heeft gestaan.

Je geeft aan dat je dus werkt via onze applicatie. Er kan een probleem optreden als het bedrag van de overschrijving groter is dan de maximale limiet voor  overschrijvingen. Via de Easy Banking App kan je namelijk 25.000 euro per dag en per rekening overschrijven.

De foutmelding die je krijgt wijst meestal op een fout binnen je profiel op de applicatie. Je kan eventueel eerst proberen je profiel op de app verwijderen en nadien terug proberen.

Als het echter nog steeds niet lukt raden we je aan contact te nemen met ons per telefoon. Op die manier kunnen we ook het probleem verder nakijken. Je kan ons beveiligd bellen, door je aan te melden in de Easy Banking App of de Hello bank! app. Nadien druk je onderaan op Communicatie en dan kan je kiezen voor het Easy Banking Centre of het Hello Team. ​​​​​​

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer