Beantwoord

QR-code scannen niet functioneel sinds midden oktober 2023, "Technical Problem, temporary issue"

  • 31 October 2023
  • 5 reacties
  • 377 Bekeken

Sinds midden oktober 2023 krijg ik deze foutmelding (zie foto in bijlage) wanneer ik een code wil scannen in de Easy Banking app: “Technical Problem. Due to a temporary issue, you can’t continue. Please try again later.”

Tot voordien heeft het scannen van bancontact-QR-codes altijd correct gewerkt.

Sinds het probleem is begonnen, is de app al enkele malen geüpdatet, maar het probleem is altijd gebleven tot nu (31 oktober 2023).

In een poging het probleem op te lossen, heb ik reeds de app volledig gedeïnstalleerd, opnieuw geinstalleerd en een nieuw profiel aangemaakt met behulp van de kaartlezer. Het probleem blijft helaas na herinstallatie van de app.

Binnen het gezin hebben we allebei hetzelfde probleem met de app. We gebruiken allebei een Xiaomi Poco F3 met Android erop.

Hoe kan ik dit oplossen? En als ik dit niet zelf kan oplossen, hoe en wanneer zal BNP Paribas Fortis dit oplossen?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord van Eschauma 31 October 2023, 14:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Hallo @dieklantdaar

 

Bedankt om ons dit te melden. We merken op dat momenteel sommige klanten technische problemen ondervinden bij het gebruik van deze functie, waarvoor onze excuses. Onze technische teams doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Je kan steeds terecht bij ons helpdesk via het nummer 02 433 40 92 zodat ze samen met jou naar een oplossing kunnen zoeken. Je kan hen bereiken van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 
 

Fijne middag. 
 

Groetjes, 

Eschauma

Tijdens afspraak in persoon bij de bank onlangs de raad gekregen om de app nogmaals te deïnstalleren en terug te installeren. Heb ik gedaan. QR-codes scannen werkt nog steeds niet, nog steeds zelfde probleem als bij aanvang van deze vraag.

 

Binnenkort nog eens telefonisch contact opnemen dan maar? Maar wat gaan ze kunnen betekenen voor mij?

Reputatie 4

Hallo @dieklantdaar,

Bedankt voor ons een update te geven.

Het is jammer om te vernemen dat het probleem nog steeds voorkomt.

Het is zeker ook goed om contact te nemen met onze helpdesk. Op die manier kan het probleem verder onderzocht worden.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

De kans is groot dat het gaat om een dependency op Google Play Services (meer bepaald de MLKit API), die ik inderdaad zelf niet heb staan op mijn telefoon (maar in de plaats daarvan MicroG), zoals hier aangehaald door swentel:

Indien dit klopt is het dus wachten tot MicroG deze service correct kan implementeren.

Spijtig dat de BNP Paribas Fortis app een zodanig vage foutmelding geeft dat het zelf onmogelijk is om te weten te komen waarom deze functionaliteit niet werkende is, men moet al zijn telefoon rooten om de error logs te bestuderen wat ook niet de bedoeling kan zijn.

Reputatie 4

Hallo @dieklantdaar,

Bedankt voor je feedback.

De foutmeldingen geven helaas niet altijd duidelijk aan wat de oorzaak is. 

Wij kunnen natuurlijk dan wel dit verder nagaan.

Er wordt ook continue gewerkt om Easy Banking App te verbeteren. Zo zal het na een volgende update (momenteel gepland voor deze maand) mogelijk moeten zijn om ook QR-codes die zijn opgemaakt door Payconiq in te scannen via onze app. Dit was namelijk voordien niet mogelijk.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer