Beantwoord

3 debetkaarten werken niet

  • 21 April 2024
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Ik had een debetkaart van Hellobank maar wegens leeftijd omgezet naar Easy rekening. Probleem is dat dit gebeurt is op de jaarovergang waarbij dus ook de Easy Guide Packs gekomen zijn. Ik ontving twee nieuwe kaarten met elk hun eigen kaartnummer maar wel voor dezelfde rekening. Een van de kaarten kon ik meteen gebruiken, de tweede kaart had een actieveringscode (11 cijfers via SMS) en een nieuwe PIN code.

Ik heb sindsdien altijd de eerste nieuwe kaart kunnen gebruiken met mijn huidige PIN code tot kort. Nu is de kaart niet meer zichtbaar in mijn account en zie ik enkel de twee kaart met nieuwe PIN code nog staan. Bij de status staat: “Uitgegeven”. Ik heb nu geprobeerd de kaart te activeren met de 11 cijfigere code maar ik krijg dan enkel het antwoord: “Indien nog vragen contacteer je kantoor, druk sterretje om te herhalen of druk 0 om de oproep te beeindigen”. Ik heb dit tweemaal geprobeerd maar telkens hetzelfe resultaat. Ik dacht dus, ok het is geactiveerd. Als ik een betaling wens te doen met desbetreffende bankkaart dan wordt de betaling geweigerd.

Ik ben naar een geldautomaat gereden om ten eerste de PIN code te wijzigen en ten tweede om deze te “activeren” voor ik online betalingen kan doen (zoals op het papier staat vermeld waar de kaart bijgevoegt zat). Probleem is nu dat de kaart niet werkt aan een terminal. Ik krijg de melding: “Kaart niet geldig voor Self”. Ik heb dan ook mijn originele kaart (Hello bank) geprobeerd alsook de eerste nieuwe kaart, met beidne zelfde resultaat.

Ik denk dat de activeringsperiode van de nieuwe kaart verlopen is, maar waarom kreeg ik dan nog een extra kaart met zelfde PIN code als m’n originele kaart? En waarom werkt deze niet meer terwijl de vervaldatum (nog) niet verstreken is?

Ik denk dat ik een nieuwe kaart moet aanvragen, maar als ik via de app dat wil doen, dan is alles plots in het Frans...

icon

Beste antwoord van LarsD 22 April 2024, 10:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo @Qlii256,

Bedankt voor je bericht.

Onze excuses voor dit ongemak. Het lijkt ons dat er inderdaad iets mis gelopen is bij de wijziging van je pakket.

De kaart is waarschijnlijk niet meer te activeren omdat er te veel tijd is overgegaan na het ontvangst van de kaart. De andere kaarten waren nog vorige versies waardoor deze automatisch na een tijd worden afgesloten gezien ze werden vervangen door deze nieuwe kaart.

We raden je aan met het Easy Banking Centre contact te nemen voor een nieuwe kaart aan te vragen.

Je kan ook bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op

Maak je geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Je kan bellen van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 

Als de taal in je profiel anders staat wil dat zeggen dat dit de taal is die voor jou is ingesteld in je online banking toegang. Door te bellen naar het Easy Banking Centre kan je dit laten nakijken en ook weer laten aanpassen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer