Ik had een debetkaart van Hellobank maar wegens leeftijd omgezet naar Easy rekening. Probleem is dat dit gebeurt is op de jaarovergang waarbij dus ook de Easy Guide Packs gekomen zijn. Ik ontving twee nieuwe kaarten met elk hun eigen kaartnummer maar wel voor dezelfde rekening. Een van de kaarten kon ik meteen gebruiken, de tweede kaart had een actieveringscode (11 cijfers via SMS) en een nieuwe PIN code.
Ik heb sindsdien altijd de eerste nieuwe kaart kunnen gebruiken met mijn huidige PIN code tot kort. Nu is de kaart niet meer zichtbaar in mijn account en zie ik enkel de twee kaart met nieuwe PIN code nog staan. Bij de status staat: “Uitgegeven”. Ik heb nu geprobeerd de kaart te activeren met de 11 cijfigere code maar ik krijg dan enkel het antwoord: “Indien nog vragen contacteer je kantoor, druk sterretje om te herhalen of druk 0 om de oproep te beeindigen”. Ik heb dit tweemaal geprobeerd maar telkens hetzelfe resultaat. Ik dacht dus, ok het is geactiveerd. Als ik een betaling wens te doen met desbetreffende bankkaart dan wordt de betaling geweigerd.
Ik ben naar een geldautomaat gereden om ten eerste de PIN code te wijzigen en ten tweede om deze te “activeren” voor ik online betalingen kan doen (zoals op het papier staat vermeld waar de kaart bijgevoegt zat). Probleem is nu dat de kaart niet werkt aan een terminal. Ik krijg de melding: “Kaart niet geldig voor Self”. Ik heb dan ook mijn originele kaart (Hello bank) geprobeerd alsook de eerste nieuwe kaart, met beidne zelfde resultaat.
Ik denk dat de activeringsperiode van de nieuwe kaart verlopen is, maar waarom kreeg ik dan nog een extra kaart met zelfde PIN code als m’n originele kaart? En waarom werkt deze niet meer terwijl de vervaldatum (nog) niet verstreken is?
Ik denk dat ik een nieuwe kaart moet aanvragen, maar als ik via de app dat wil doen, dan is alles plots in het Frans...
Beste antwoord van LarsD
Bekijk origineel