Al maanden consulteer ik diverse diensten binnen de bank om een antwoord te krijgen op het niet functioneren van Apple Pay op de nieuwe debetkaart van BNP Paribas.
Naargelang de dienst krijg ik een ander antwoord. Of een ander advies.
Helaas. Niets dat nuttig is of helpt.
Een ongelooflijk intriest schouwspel, een bank als BNP Paribas Fortis, die zich als een serieuze bank beschouwt, onwaardig.
Om het simpel te stellen, en ik wik mijn woorden opdat het duidelijk zou zijn hoe hoog het mij ondertussen zit : Ze hebben ons bij ons kloten. Gewild of ongewild.
Als het ongewild is getuigt het van verregaande incompetentie. Als het gewild is, zijn ze van mijn part geen haar beter dat onze overheden die er dezer dagen evenmin in slagen een fatsoenlijk beleid te voeren.
De bank moet beseffen dat als we iedere dag opnieuw genoodzaakt zijn zoals in de middeleeuwen onze betalingen te verrichten, we er ook telkens aan herinnerd worden bij welk soort klootbank we terecht gekomen zijn.
Als men er niet in slaagt een dagelijks product naar behoren te laten functioneren, mag men van mijn part gerust de lijn doortrekken naar de producten die complexer zijn, en alleszins zo al weinig transparant zijn. Om de gebreken te verbergen ? Na dit Apple Pay verhaal houdt niets mij nog tegen om dat te durven vermoeden.
Neen, dit is niet echt een vraag meer, maar inderdaad eerder een fors statement.
Beste antwoord van YannickB
Bekijk origineel