Beantwoord

annulatieverzekering mastercard gold

  • 8 December 2020
  • 1 reactie
  • 787 Bekeken

Ik boekte bij Brussels Airlines tickets heen en terug naar Firenze. Ik betaalde ze met mijn mastercard. De vluchten konden niet doorgaan omwille van corona. Ik vroeg vouchers aan. Het ziet er nog niet meteen naar uit dat we zeer binnenkort opnieuw veilig naar het buitenland kunnen. Ik zou daarom terugbetaling van de tickets willen vragen. Bij Brussels Airlines gaat dit niet, want het zijn check&go tickets. Kan ik een beroep doen op de annulatieverzekering van de mastercard?

icon

Beste antwoord van YannickB 8 December 2020, 17:30

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Hilde,

Reisannuleringsverzekeringen zoals die bij je Mastercard gold komen jammer genoeg enkel tussenbeide wanneer je zelf ziek bent. 

Ik nam wel even een kijkje voor je op de site van Brussels Airlines en zij zouden wel een formulier hebben voor het terugbetalen van vouchers. De hele situatie rond corona is namelijk uitzonderlijk en veel maatschappijen zijn ondertussen overgegaan tot het terugbetalen van reizen én van vouchers.

Wanneer je de site van Brussels Airlines bezoekt, kan je wat meer naar onder scrollen en kan je vervolgens klikken op Meer info bij Flexibele omboekopties. Scroll vervolgens opnieuw naar beneden en je zal bij Liever een terugbetaling? Dit zijn de opties kunnen klikken op Graag een terugbetaling aanvragen? Vul dit formulier in.

Komen zij toch niet tussenbeide, dan kan je een tussenkomst van Worldline (de beheerders van het betalingsverkeer van je Mastercard) aanvragen via www.mijnkaart.be.

Krijg je ook daar geen gehoor, dan kan ik je nog aanraden om te surfen naar de site van de FOD Mobiliteit om daar een betwisting in te dienen. Voor de luchtvaartmaatschappij gelden namelijk bepaalde regels wanneer het aankomt op het terugbetalen van tickets.

Reageer