Beantwoord

Aparte zichtrekening

  • 27 August 2021
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een vraagje. Mijn vrouw en ik hebben elk een zichtrekening. Wegens praktische redenen hadden we graag samen 1 had. Maar wordt dit niet een heel gedoe ivm lonen en lopende opdrachten en domicilies?

icon

Beste antwoord van JarneM 27 August 2021, 16:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hallo @Randyeecloo ,

 

Je zou inderdaad een gemeenschappelijke rekening kunnen openen. Nadien zou je inderdaad, indien jullie dat wensen, de werkgever op de hoogte moeten brengen dat jullie loon op dit nieuwe rekeningnummer zou moeten toekomen.

 

Doorlopende (spaar)opdrachten die kunnen binnen onze bank gewijzigd worden en/of eventueel overgezet worden naar deze nieuwe gemeenschappelijke rekening en zou vrij vlot moeten verlopen.

 

Voor domicilieringen hang je natuurlijk ook af van verschillende schuldeisers die op de hoogte gebracht zullen moeten worden voor het schrappen van een bepaald mandaat op een persoonlijke rekening en/of het overzetten van een bepaald mandaat naar de nieuwe gemeenschappelijke zichtrekening.

Uiteraard ligt deze keuze bij jullie, alsook of jullie deze persoonlijke rekeningen nog zouden behouden voor bv. bepaalde domicilieringen of doorlopende opdrachten.

 

 

 

Wij hopen jullie hiermee van dienst te zijn.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

En is er een mogelijkheid dat wij van elkaars rekening een bankkaart hebben? 2 bankkaarten dus per rekening.

Reputatie 6
Badge +3

En is er een mogelijkheid dat wij van elkaars rekening een bankkaart hebben? 2 bankkaarten dus per rekening.

Dat kan mits jullie elkaar volmacht geven op jullie rekeningen.

 

Reageer