Apple pay transactie geweigerd

  • 28 April 2022
  • 3 reacties
  • 224 Bekeken

  • Avonturier - Niveau 1
  • 14 reacties

Ik kon niet betalen met Apple pay ‘Limiet overschreden’. Bedrag 17,80€. Betaling uitgevoerd met Hellobank visa debet. Enig idee?


3 reacties

Reputatie 7

Dag @Lode-1 

Diensten zoals Apple Pay gebruiken de limieten van de door jou gekoppelde kaart. Voor een debetkaart is dat standaard 2.500 EUR per 7 dagen voor betalingen bij handelaars. Heb je dat bedrag toevallig bereikt?

Zo ja, dan kan je eventueel je limiet aanpassen via Easy Banking App of Hello bank! app.

Er moet ook genoeg op je zichtrekening staan. In Easy Banking App en Hello bank! app zie je je up-to-date saldo waarbij ook rekening gehouden wordt met reservaties (nog te verwerken betalingen).

Als je net was gaan tanken, dan is het ook mogelijk dat het bedrag dat door het tankstation geblokkeerd werd (maximaal 375 EUR), nog niet werd vrijgegeven. Normaal gebeurt dat meteen nadat je hen betaald hebt, maar uitzonderlijk kan dit wat langer duren.

Wist je dat de Community 5 jaar bestaat? Om dat te vieren lanceerden we een wedstrijd! Doe snel mee en maak kans op een FNAC-waardebon van 25 euro.

1/ absoluut geen bedrag van die orde bereikt 

2/ er staat ruim voldoende op die rekening

Enig tijd later heb ik op dezelfde locatie kunnen betalen met Apple pay, weliswaar een kleiner bedrag. 

Volgende keer zal ik bij weigering een foto nemen van de terminal, er kwam buiten ‘Limiet overschreden’ ook een code op, maar die weet  niet meer.

Reputatie 7

Bedankt @Lode-1 

Als het echt meermaals gebeurt, dan bel je ons Easy Banking Centre best even op via Communicatie onderaan in Easy Banking App. Op die manier hebben we toegang tot je poging om te betalen en kunnen we echt in detail gaan nakijken wat er aan de hand was.

De code die op de terminal verschijnt is vaak eigen aan de terminal en/of zeer algemeen en kan niet door ons opgezocht worden.

Reageer