Beantwoord

Automatische betaling Visa Classic

  • 5 May 2022
  • 2 reacties
  • 592 Bekeken

Dag community,

Ik heb een vraagje ivm de maandelijkse betaling van mijn Visa Classic.

De terugbetaling van mijn kredietkaart gebeurd automatisch.

Wat gebeurd er indien er op de dag van de aftrekking niet genoeg saldo is op mijn rekening + geen sprake van een optline? 

Krijg ik automatisch een termijn waarbij ik het bedrag zsm moet afbetalen? of gaat mijn zichtrekening onder 0?

Er is door een fout via mijn werkgever waardoor ik mijn loon pas later zal ontvangen.. 

Heeft iemand hier in de community hier ervaring mee?

 

Grtjs,

Suzy

icon

Beste antwoord van LarsD 7 May 2022, 14:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Die afhouding gaat hoe dan ook door maar dan zal je wel ongeoorloofd onder nul gaan, die debetstand zal je dan zo vlug mogelijk moeten aanzuiveren en het is best dat je dat niet herhaaldelijk doet want dan heeft de bank het recht om uw kredietkaart op te zeggen.

Het zou beter zijn dat je een Directe Reserve aanvraagt zodat je dan tenminste geoorloofd onder nul kan gaan, zo heb je iets meer tijd (3 maanden) om die aan te zuiveren ofwel toch een Optiline aanvragen zodat je die uitgaven gespreid kan terugbetalen ofwel een overschrijving doen van uw spaarrekening naar uw zichtrekening.

 
Reputatie 4

Dag @jbdszy,

Bedankt voor je bericht. Het is zoals @Alexander al vertelde. De invordering van Visa/Mastercard gebeurd automatisch, ook al staat er niet genoeg saldo op de rekening. Het probleem is dat je dan onder “nul” komt te staan met je saldo. Als je geen Directe Reserve hebt dan ga je ongeoorloofd in negatief.

Het is dan de bedoeling dat je zo snel mogelijk de rekening terug aanzuiverd. Zo niet dan wordt je kredietkaart ook geblokkeerd. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Wist je dat de Community 5 jaar bestaat? Om dat te vieren lanceerden we een wedstrijd! Doe snel mee en maak kans op een FNAC-waardebon van 25 euro.

 

Reageer