Beantwoord

betaalmethodes (met Fortis creditcard en debitkaart) op iPad worden niet geaccepteerd sinds verhuizing naar Nederland

  • 14 June 2023
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Hoi, sinds ik verhuisd ben van België naar Nederland kan ik mijn Fortis creditcard of debitkaart niet meer als betaalmethode op mijn iPad en iPhone zetten. De opties zijn: Apple Pay, Creditcard/Pinpas, iDEAL, Paypal en Mobiele telefoon. Via mobiele telefoon staat volgens mij los van de creditcard of debitkaart. Mijn provider ondersteunt het niet. iDEAL gebruikt alleen Nederlands kaarten als ik me niet vergis.

Maar via Apple Pay, Creditcard/Pinpas en Paypal moet dit toch lukken?

Voor mij is de enige manier om een betaalmethode toe te voegen, een Nederlands rekening nummer te openen.

Dat er één betaalmethode niet werkt ok, maar allemaal is wat te veel van het goede.

icon

Beste antwoord van SabrinaVD 15 June 2023, 16:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2

Hallo @Albert_3_1,

 

Bedankt voor je bericht!

 

Wij hebben hier nog geen storingen in ondervonden bij andere klanten.

Je neemt best even telefonisch contact met ons op om de oorzaak te achterhalen.

Het kan een probleem vormen wanneer je GSM nummmer niet correct is gekend in ons systeem. Soms vraagt ApplePay ons ook om nogmaals te valideren om zeker te zijn dat het niet over fraude gaat.

 

Je kunt ons heel eenvoudig telefonisch contacteren aan de hand van volgende stappen:

  • Aanmelden in de app via paswoord of vingerafdruk;
  • Kiezen voor ‘Communicatie’ rechtsonder;
  • 'Easy Banking Centre'
  • Een onderwerp selecteren; in dit geval 'Online Bankieren'
  • Je  krijgt een collega met de juiste expertise aan de lijn.

Of:

  • Bellen naar 02/ 762 60 00
  • Jouw klantnummer ingeven en jouw Easy Banking Phone Code

Indien je niet over de Easy Banking Phone Code of Easy Banking App beschikt, kun je ons ook gewoon contacteren op het nummer 02/ 762 60 00.

 

Groetjes, 

CaroleL

Bedankt voor je antwoord @CaroleL 

 

Zojuist las ik het volgende over ondersteunende banken betreft Apple Pay. Bnp Paribas Fortis staat hier niet bij.

Je was er vermoedelijk niet van op de hoogte.

 Fortis contacteren heeft heel waarschijnlijk geen zin meer. Het wordt niet ondersteund in Nederland

 

 

 

 

Terwijl dit in België wel het geval is.

 


 

Reputatie 2

Hallo @Albert_3_1,

 

Fijn om te zien dat je zelf ook op zoek bent gegaan!

 

BNP Paribas Fortis staat niet tussen de aangegeven banken in Nederland aangezien het een Belgische bank is. Dit staat los van het ApplePay gebeuren.

 

In de bovenste tabel staan gewoon de Nederlandse banken en in de onderste de Belgische banken. Het wilt dus niet zeggen dat jouw Belgische kaart niet werkt via ApplePay in Nederland.

 

Ik adviseer je dus zeker om toch nog even contact met ons op te nemen.

 

Groetjes,

CaroleL

Hallo @CaroleL 

 

Dat klopt niet. Ik heb het namelijk van deze website

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Apple_Pay

 

Groetjes,

 

Albert

Hallo @Albert_3_1 

 

Bedankt voor je bericht. 

 

Het zou geen belemmering moeten veroorzaken om met Apple pay te betalen in Nederland. 

 

Echter kunnen er verschillende redenen zijn waarom het installeren van Apple pay niet lukt of een betaling niet uitgevoerd kan worden.

 

  • Apple Pay gebruikt het Visa-netwerk van je kaart, wat niet door alle handelaars aanvaard worden.
  • Het kan een probleem vormen wanneer je GSM nummmer niet correct is gekend in ons systeem of wanneer uw nummer een buitenlands nummer is. 

 

We nodigen u daarom uit om ons Easy Banking Centre beveiligd te bellen. Zo kan een collega dit voor u nakijken.

 

Je kunt ons heel eenvoudig telefonisch contacteren aan de hand van volgende stappen:

  • Aanmelden in de app via paswoord of vingerafdruk;
  • Kiezen voor ‘Communicatie’ rechtsonder;
  • 'Easy Banking Centre'
  • Een onderwerp selecteren; in dit geval 'Online Bankieren'
  • Je  krijgt een collega met de juiste expertise aan de lijn.

Of:

  • Bellen naar 02/ 762 60 00
  • Jouw klantnummer ingeven en jouw Easy Banking Phone Code

Indien je niet over de Easy Banking Phone Code of Easy Banking App beschikt, kun je ons ook gewoon contacteren op het nummer 02/ 762 60 00.

 

We zijn bereikbaar van 7u tot 22u op weekdagen en van 9u tot 17u op zaterdag.

 

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn. 

 

Nog een fijne dag verder.

 

Met vriendelijke groet, 

SabrinaVD

 

Hoi @SabrinaVD 

 

Zeker, maar wel om hem in te stellen als betaalmethode op mijn iPhone en iPad.

Ik zal eens kijken wat eruit komt als ik Fortis contacteer. 

 

groetjes en jij ook nog een fijne avond,

 

Albert

Reageer