Beantwoord

Blokkering VISA debet card

  • 8 July 2023
  • 7 reacties
  • 152 Bekeken

Beste, rond 10 juni is mijn visa debet kaart plots geblokkeerd. Vgl het contact centrum komt het door een internet scam.

Nieuwe visa debetkaart aangevraagd en haast onmiddelijk weer geblokkeerd. Zou door scimming zijn is de uitleg nu. De kaart is een keer gebruikt in een terminal namelijk om ze te activeren.

Met wie kan in contact opnemen om de echte oorzaak te kennen van het blokkeren. Alvast niet bij het contactcentrum, geen verdere informatie daar.

Dank bij voorbaat .

icon

Beste antwoord van LarsD 10 July 2023, 15:23

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4

Hallo, @Lveehbee,

Bedankt voor je bericht.

Skimming komt voor wanneer de gegevens van de kaart worden gekopieert. Er zijn dus twee mogelijke oorzaken: de nieuwe kaart is al geblokkeerd omdat ze dezelfde gegevens (kaartnummer) had dan de originele kaart. Er moet dan zeker een kaart met andere gegevens aangevraagd worden om dit te vermijden.

Een andere mogelijkheid is dat je helaas tweemaal in contact bent gekomen met oplichting. De eerste keer met de orginele kaart via een online transactie, de tweede keer met de nieuwe kaart toen ze in contact kwam met een automaat of betaaltoestel dat vooraf was gemanipuleerd. 

In elk geval kan je meer informatie bekomen en ook de kaart vervangen door beveiligd contact te zoeken via het Easy Banking Centre. Klik in Easy Banking App op Communicatie of bel naar 02 762 60 00 met je klantnummer en Easy Banking Phone Code (vooraf aangemaakt via het profiel in Easy Banking Web op een computer). Het Easy Banking Centre is open op werkdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

U kan ook op afspraak naar een kantoor gaan. Een afspraak maken kan je via onze website op een computer door er te klikken op Contacteer Ons.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo, ik ben ondertussen aan mijn vierde kaart in exact 1 maand.

Lijkt mij allemaal nogal onwaarschijnlijk. Zou graag in contact komen met dienst fraude om exact te weten wat er fout loopt. Bij easy banking centre weten ze van niets en ze zijn ook niet geneigd om mij door te verbinden.

Ik kan alle automaten opnoemen waar mijn kaart heeft ingezeten.

Als er binnenkort geen sluitende verklaring komt stap ik naar een andere bank.

Reputatie 4

Hallo, @Lveehbee,

Daarom lijkt het mij dat de kaart telkens vervangen wordt met dezelfde gegevens als de vorige kaart. Dan is het ook logisch dat diezelfde gegevens nog steeds geblokkeerd worden omdat ze in de eerste plaats in gevaar waren gekomen. Je bent zeker dat je bij elke vervanging een kaart hebt gekregen met andere gegevens dan de vorige?

Vreemd ook dat het Easy Banking Centre dit niet meteen kon zien. Het vereist enkel natuurlijk wat meer opzoeken maar uiteindelijk moet er toch wel een oorzaak gevonden worden.

We raden toch aan om hiervoor opnieuw contact te zoeken met het Easy Banking Centre.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dag Lars,

 

Elke kaart is een ander Card nummer, ccv- code 

 

Reputatie 4

Hallo, @Lveehbee,

Dan is het vreemd dat telkens elke nieuwe kaart automatisch wordt geblokkeerd. Het is toch best dat dit verder worden onderzocht via het Easy Banking Centre.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Beste Lars,

 

Vorige week maandag nog eens een nieuwe debit Card ontvangen, opnieuw met nieuwe gegevens  

En nu blijft die kaart plots werken, helemaal vanzelf .

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand van de security van bnpparisbasfortis mij eens persoonlijk zou opbellen om uit te leggen wat er echt fout is gelopen. Voor mijn maandelijkse bijdrage van 7,5€ mag dat wel eens.

Zoals eerder al gezegd krijg ik van het easy banking centre geen info.

En vorige week eens 1 uur aan de lijn gehangen vooraleer er iemand opnam . (Easy) banking centre?????

 

Een stilaan ontevreden klant  

Reputatie 4

Hallo, @Lveehbee,

Bedankt om ons op de hoogte te houden. Het is jammer om te vernemen dat je nog steeds geen oorzaak hebt voor dit probleem.

Helaas zijn we enkel in mogelijkheid om via deze weg algemene info te geven. Voor dit is er meer onderzoek nodig. Dit kan enkel aangevraagd worden via contact met het Easy Banking Centre of via één van onze kantoren.

Indien je ontevreden bent over de service binnen het Easy Banking Centre raden we ook aan je feedback erover via volgende weg door te gegeven.

 

Indien je ook enkele minuten tijd zou hebben nodigen we je graag uit om onze tevredenheidsenquête in te vullen: https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv. Onze Community blijft verder groeien en daarom willen we graag weten wat nog verder kunnen doen om je ervaringen te verbeteren.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer