Contactloos betalen minder overzichtelijk

  • 7 July 2021
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

  • Avonturier - Niveau 1
  • 11 reacties

met contactloos betalen bij café’s kan klant minder goed controleren de rekeningen en pas daarna zien dat de rekening niet juist was b.v.betalen voor dranken en eten  die niet gevraagd werden...


3 reacties

Reputatie 7

Dag @naini 

Ik heb je bericht verplaatst naar een nieuw onderwerp omdat het niet gelinkt was aan het onderwerp waarin je het oorspronkelijk geplaatst had. Als je graag een nieuwe vraag op dit platform stelt, dan kan dat door bovenaan rechts op Stel je vraag te klikken. We proberen om zoveel mogelijk ‘on topic’ te blijven zodat een conversatie voor iedereen overzichtelijk blijft. :wink:

Wat je feedback over contactloze betalingen betreft; wat vind je er precies minder overzichtelijk aan? Een contactloze betaling wordt namelijk op dezelfde manier verwerkt als een betaling met de chip. Ze verschijnt ook op dezelfde manier op je rekening en wij zien nooit wat je precies gekocht hebt. Ongeacht hoe je betaalt zal je via ons dus bijvoorbeeld nooit zien welke dranken je hebt besteld en of de afrekening effectief klopte. 

Op café en restaurant dien je nog steeds de rekening te krijgen voordat je betaalt. Krijg je die niet, dan raad ik je aan om daar steeds om te vragen zodat je kan nakijken dat je enkel betaalt wat je effectief hebt gekocht. 

met contactloos betalen wordt minder gekeken naar bedrag, mijn partner heeft 2 thee’s gedronken in een kroeg,ze tikken de prijs in hun betaalmachine en ze betaalt contactloos met bankkaart  en pas de volgende dag heeft ze gezien dat ze ook een maaltijd voor 25 euro betaald heeft...    

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord.

Ik raad je aan om steeds goed de afrekening na te kijken voordat je iets betaalt. Ook als je contactloos betaalt, zal het bedrag steeds op de betaalterminal verschijnen.

Reageer