Beantwoord

Debetkaart en kredietkaart vernieuwen in het buitenland

  • 30 August 2021
  • 4 reacties
  • 211 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Geachte,

Ik woon in het buitenland en binnenkort (volgend jaar en over twee jaar) vervallen mijn debetkaart en kredietkaart.
Worden de nieuwe kaarten opgestuurd naar mijn adres in het buitenland? Wat gebeurt er dan met de geheime codes? Worden die ook naar mijn adres in het buitenland verstuurd? Moeten de nieuwe kaarten in België geactiveerd worden?

Wat is uw advies hierover?

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord van LarsD 1 September 2021, 15:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Hallo, @Jorim,

 

Bedankt voor je bericht.

Het belangrijkste is dat je domicilieadres juist bij ons staat. Indien je dus in het buitenland woont, moet dit natuurlijk in orde zijn. Je kan dit nakijken via je profiel op Easy Banking Web, als je bovenaan, rechts, klikt op Instellingen en daarna klikt op Persoonlijke gegevens.

 

Bij vervanging van je kaarten (indien zij komen te vervallen) wordt de geheime code/pin behouden van de vorige kaart. De kaarten zullen gewoon verstuurd worden naar jouw domicilieadres.

 

Voor zowel een nieuwe debetkaart als een nieuwe kredietkaart in gebruik te nemen, kan je gewoon éénmalig een betaling  met pin doen in plaatselijke winkel. Let wel: de kaarten (zeker de debetkaart) werken in principe enkel binnen de Europese Economische Ruimte : EU + Noorwegen, Liechtenstein en Ijsland.

 

Indien je dus in een land woont, dat hier buiten valt, zal je met ons contact moeten nemen om je nieuwe kaart ook te laten instellen voor gebruik buiten deze ruimte.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Beste Lars,

Hartelijk dank voor je antwoord.

Ik woon in een land buiten de EER. Hoe ik kan deze kaarten vernieuwen en met wie neem ik contact op? De kaarten zouden ook moeten worden verstuurd via een koeriersdienst (DHL, Fedex) en niet  via de gewone post.

Groeten,

Jorim

Reputatie 6
Badge +3

Sinds wanneer wordt het gebruik van een debetkaart beperkt tot de EER, ik dacht dat het beperkt werd tot geografisch Europa wat dus heel iets anders is.

Dat zou dan betekenen dat het Verenigd Koninkrijk hier buiten valt aangezien dat land geen EU lidstaat meer is maar ook niet behoort tot de EER.

 
 
 
 
Reputatie 4

@Jorim,

In principe worden jouw bankkaarten automatisch vervangen als zij komen te vervallen. Je hoeft dit dus niet zelf expliciet nog aan te vragen om ze te vervangen (tenzij je natuurlijk al eerder technische problemen ervaart met de kaart).

De kaarten zullen gewoon verstuurd worden naar het domicilieadres dat bij ons geregistreerd staat. Daarmee raden we ook aan dat je dit zeker controleert of dit correct is.

Om een kaart al eerder te vervangen kan je beveiligd bellen naar het Easy Banking Center. Je belt het gemakkelijkste binnen via de Easy Banking App omdat je enkel hoeft aan te melden, nadien te klikken op “Contact”, “Bellen” en als laatste kies je voor de optie “rekeningen&kaarten” in het keuzemenu.

 

@Alexander,

Het gebruik van de debetkaart wordt inderdaad beperkt tot de EER. Voor gebruik in alle landen die hier buiten vallen, zal je dus altijd eerst de instellingen van de kaart moeten wijzigen.

Reageer