Beantwoord

dekking visa/Mastercard Gold annulatieverzekering

  • 10 July 2023
  • 1 reactie
  • 613 Bekeken

Hallo, in de algemene voorwaarden lees ik dat :
¬ Verzekerde reis: elke verplaatsing waarvan het vertrekpunt het domicilie van de verzekerde en/of zijn familie is, van meer dan 100 km vanaf dit domicilie en waarvan de kosten voor de heen- en terugreis en de verblijfkosten, op de in de reisvoorwaarden voorziene datum, voor ten minste 70% betaald zijn met de verzekerde kredietkaart. De verplaatsing en het verblijf moeten plaats vinden tijdens een periode van maximaal 120 opeenvolgende dagen.

Betekent zulks dat, wanneer ik vandaag (10.07.2023) of een van de volgende dagen een reis boek (en het voorschot ad 30% met een creditkaart Visa Gold of Mastercard Gold betaal) en de reis pas gebeurt in februari 2024 (d.i. méér dan 120 opeenvolgende dagen te rekenen vanaf nu) deze annulatieverzekering NIET zou spelen indien ik er een beroep op zou moeten doen?
Vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord van LarsD 10 July 2023, 13:02

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo, @PNDRX,

Bedankt voor je bericht.

De verplaatsing en het verblijf moeten inderdaad binnen de periode opgenomen in de voorwaarden plaats vinden. Alles daar buiten telt niet mee.

Bovendien moet de reis voor 70% betaald zijn met de kaart. Wanneer het voorschot maar voor 30% betaald wordt met de kaart gaat het dan ook niet mee tellen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer