Doorlopende opdracht levensverzekering

  • 13 April 2021
  • 8 reacties
  • 148 Bekeken

Deze voorbije maand Maart 2021 werd er door een firma waarbij ik bestendige opdracht heb het bedrag tweemaal agehouden van mijn zichtrekening. Ik heb de consulent van de betreffende firma hierover ingelicht en hij beweerde dat ik plots 😨😠 twee verschillende polisnummers heb Er is dus een fout gemaakt bij hen wat de consulent ook toegaf. Het betreft een overlijdensverzekering /uitvaartverzekering.Hij zou het in orde brengen maar dat islam nog steeds niet gebeurd Mijn vraag is Hoe ik die tweede zogenaamde polisverzekering kan elimineren. Want dit klopt niet! 


8 reacties

Reputatie 2

Hallo @Katelijne Sedeyn,

Ik heb je berichtje even verplaatst zodat het de nodige aandacht kan krijgen.

 

Via Easy Banking Web, onze website, kan je steeds een terugbetaling aanvragen, maar hiervoor vraag je best even na bij jouw consulent welke polis of welke betaling de verkeerde was zodat je niet per ongeluk de juiste betaling terug opvraagt en nadien problemen krijgt met de desbetreffende firma.

 

Hieronder kan je klikken op de handleiding om dit te proberen.

Hoe vraag ik de terugbetaling van een domiciliëring? 

 

 

Indien je niet zeker bent dan kan je best wel de terugbetaling verder regelen via de consulent bij de firma zelf. Ook het schrappen van de verzekering en gekoppelde domiciliëring kan enkel door hen gebeuren.

 

Hallo JarneM

Zoals ik reeds beschreef werd de firma herhaaldelijk hiervan op de hoogte gebracht echter zonder enig resultaat. 

Als ik op de door U gegeven link  klik  (Hoe vraag ik de terugbetaling aan vanderen een domiciliering) kom ik terecht op bestendige opdrachten. Daar zie ik enkel mijn huur staan. Wat vreemd islam mits ik meer dan 1 bestendige opdracht heb alsook heb ik meerdere domicilieringen. En dat begrijp ik niet! 

Ik zie absoluut nergens Domiciliering staan! HOE KAN DIT ☝😨

Reputatie 7

Hallo Katelijne,

Als je je huur ziet, dan bevind je je vermoedelijk op het overzicht van jouw doorlopende betalingsopdrachten. Dat zijn automatische overschrijvingen die je zelf hebt aangemaakt.

Wanneer je een bedrijf de toestemming hebt gegeven om automatisch geld van jouw rekening af te houden, bijvoorbeeld voor abonnementen, elektriciteit of verzekeringen, dan gaat het om een domiciliëring.

Je vindt je domiciliëringen terug door je aan te melden in Easy Banking Web via een pc of laptop. Deze afbeelding kan je mogelijk ook helpen:

Zoals mijn collega zei, neem je toch nog best even contact op met het bedrijf. Al was het maar om zeker te zijn welke van de twee betalingen je kan terugeisen en om te voorkomen dat je later in de problemen komt met de verzekeringspolis die wel nog hoort door te lopen.

Je kan hen daarom best vragen naar minstens één van deze drie zaken:

  • De mededeling van de invordering
  • De mandaatreferentie
  • De invorderingsreferentie

Als je die info hebt, dan kan je in Easy Banking Web bij Mijn domiciliëringen klikken op de betaling. Je krijgt dan alle bovenstaande gegevens te zien zodat je weet welke betaling je kan terugeisen.

Hallo Yannick

Ik zie idd bestendige opdracht waar zoals U zegt ik toestemmingen heb gegeven voor automatische betalingen zoals huur electrabel etc Daaronder staat helaas niet domiiciliering! 

Nergens vind ik dit op mijn app.

Ik moet zeggen dat ik geen laptop meer heb maar wel gsm's.Zou het daardoor komen? 

Ik beaam nergens vind ik domiciliering 😕. 

Uiteraard heb ik nogmaals gisteravond de desbetreffende  firma over de dubbele betaling geïnformeerd. Dit is de 5de maal Maar ze weigeren het tweede polosverzekering af te sluiten Hiervoor heb ik de consulent gecontacteerd via chat & de firma via email. 

Desalniettemin vind ik het bizar dat er op mijn app  (desondanks Uw mooi voorbeeld )domiciliering absoluut niet te vinden islam Het staat niet onder bestendige opdracht ook is het (ik beaam )nergens te vinden. 😥

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord Katelijne.

Domiciliëringen kunnen momenteel inderdaad enkel via ons website beheerd worden. Die is beschikbaar via pc, laptop en via de browser van een tablet, maar niet via smartphone.

Heb je geen toegang tot een van die toestellen, dan kan je ook terecht bij ons Easy Banking Centre via 02 762 60 00.

Dag Yannick 

Maar ik heb de app hoor op.

Waarom staat dat er niet bij?

Ik zal best even telefonisch contact opnemen  

Dank je wel  

Groetjes

Reputatie 7

Onze app bevat nog niet alle functionaliteiten die op onze website beschikbaar zijn. Zaken zoals de domiciliëringen, kredieten en het uitvoeren van beleggingstransacties zijn uitsluitend via de site beschikbaar.

We werken op dit moment aan het toevoegen van de domiciliëringen aan onze app, maar voorlopig heb ik daar zelf jammer genoeg geen datum voor.

Oh vandaar. Jammer! 

Hopelijk komt daar vlug verandering dan  Dank je wel Jannick ☝

Reageer