Beantwoord

Easy go pack

  • 19 November 2023
  • 6 reacties
  • 1255 Bekeken

Ook ik heb een brief ontvangen van Fortis waardoor ik vanaf 1 jan 2024 automatisch zou overgeschakeld worden naar het ‘Easy Guide Pack’. Omdat ik dit niet wil heb ik geprobeerd om via een afspraak op kantoor dit te laten wijzigen naar het ‘Easy Go Pack’. De persoon op kantoor kon dit evenwel (nog) niet !? Via PC banking heb ik het zelf geprobeerd maar ook daar wordt verwezen naar 1 januari 2024 alvorens er kan omgeschakeld worden.   

Ik begrijp dit niet: indien men vanaf 1 januari 2024 een nieuw systeem invoert moet het toch mogelijk zijn om vóór deze startdatum je voorkeur te kiezen. Of dient er eerst nog een maand voor het ‘Easy guide  pack’ betaald ? 

Een ontevreden klant.

G.Melis

icon

Beste antwoord van LarsD 20 November 2023, 12:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Hallo @guy melis,

Bedankt voor je bericht.

Het is inderdaad lastig als je een voorstel krijgt en je wil graag een andere keuze maken dat dit nog niet kan gemaakt worden. Onze excuses alvast voor het ongemak dat dit veroorzaakt.

Voor sommige klanten kon de keuze nu nog niet gemaakt worden (bijv. doordat ze een betaalrekening hebben met meerdere houders). Vanaf januari volgend jaar gaan de personen die  nu nog geen andere keuze konden maken wel de optie krijgen om dit te doen.

Het is niet de bedoeling dat wanneer iemand niet zelf het pakket heeft gekozen hier al de nodige kosten voor gaat betalen. Er is dus geen verplichting om het Easy Guide te behouden vanaf januari.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ik heb mijn pack netjes begin januari laten omzetten naar een Easy Go ipv het dure Easy Guide pack. En raad eens? Vandaag 7/01/2024 werd mijn rekening gedebiteerd met...jawel,  5.50 euro. Ik verwijs graag de laatste paragraaf van LarsD, Fortis bank, moderator…

Dus...ofwel is er iets fout gegaan ofwel klopt het bericht van de Fortis medewerkers niet en werd er voorgelogen.

Hallo @guy melis,

Bedankt voor je bericht.

Het is inderdaad lastig als je een voorstel krijgt en je wil graag een andere keuze maken dat dit nog niet kan gemaakt worden. Onze excuses alvast voor het ongemak dat dit veroorzaakt.

Voor sommige klanten kon de keuze nu nog niet gemaakt worden (bijv. doordat ze een betaalrekening hebben met meerdere houders). Vanaf januari volgend jaar gaan de personen die  nu nog geen andere keuze konden maken wel de optie krijgen om dit te doen.

Het is niet de bedoeling dat wanneer iemand niet zelf het pakket heeft gekozen hier al de nodige kosten voor gaat betalen. Er is dus geen verplichting om het Easy Guide te behouden vanaf januari.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Reputatie 4

Hallo @Steven De Pelsmaker,

Alvast onze excuses voor het ongemak en dat we niet de correcte informatie eerder konden geven.

Voor de personen die nu nog veranderen van pakket maar wel al de beheerkost hebben gekregen voor een ander pakket gaan wij standaard dit terug betalen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Een vraag aan Steven De Pelsmaker: hoe heb jij het klaargespeeld om je easy guide pack te laten omzetten naar het easy go pack ? 

Is mij nog altijd niet gelukt na afspraak op kantoor (maanden terug) of via de website of de app.

Vandaag andermaal gebeld omdat er inderdaad 5.5 € van mijn rekening is gegaan en ik word doorverwezen naar …. het postkantoor.

Dergelijke zaken kan ik bezwaarlijk “service” noemen. 

Mvg.

Guy Melis

Reputatie 4

Hallo @guy melis,

Het spijt ons dat je nog niet het pakket kon laten wijzigen. Normaal is het de bedoeling dat dit via telefoon (het Easy Banking Centre) kan gebeuren.

Is er ook aangegeven waarom je naar een postkantoor moet gaan voor deze wijziging te laten doorvoeren?

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

@guy melis 

Via het easy banking center. Gewoon bellen en laten wijzigen. Je ziet de wijziging dan onmiddellijk wanneer je inlogt op je pc-banking.

Reageer