Beantwoord

Fout kaart nummer en geen verificatiecode

  • 30 September 2020
  • 2 reacties
  • 998 Bekeken

Geachte,

 

Ik wil een aankoop doen met mijn debetkaart online, er staat dat ik het verkeerde kaart nummer heb ingegeven. Ik heb het drie keer nagekeken maar het werkt nogsteeds niet.

Wat zou het probleem zijn?

Mijn tweede probleem is dat ik geen verificatie code op mijn kaart heb staan. Dus weet u misschien de problemen?

Gr,

J

icon

Beste antwoord van YannickB 1 October 2020, 08:41

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

Laten we de terminologieën eerst duidelijk stellen:

  • Debetkaart: is het grijze ding waarop “Debit” staat. Wordt uitgegeven door de (uw) bank zelf, en dient ondermeer als sleutel voor internetbankieren en aanverwante zaken. Dit soort kaarten bevat geen verificatiecode.
  • Kredietkaart (= MasterCard, Visa): wordt niet uitgegeven door de (uw) bank zelf, maar de bank treedt op als makelaar bij kredietverstrekking. Als u bijvoorbeeld een MasterCard met een limiet van 5000 euro wordt toegekend, dan krijgt u in feite een krediet van 5000 euro, vrij op te nemen. Dit soort kaarten heeft wel een verificatiecode, op de achterzijde.

Het lijkt er dus op dat u vakken aan het invullen bent van een kredietkaart (MasterCard, Visa) met de gegevens van uw debetkaart. En dat kan natuurlijk niet lukken.

Reputatie 7

Hallo @Janvier  @Krisje 

Vul je bij het kaartnummer het volledige 6703-nummer in, inclusief het laatste nummer dat wat apart staat? In totaal zou je 17 cijfers in moeten vullen.

Belgische debetkaarten hebben inderdaad geen verificatiecode van 3 cijfers. Sommige sites vragen daar toch om, omdat die code in andere landen wel bestaat voor debetkaarten. Je kan proberen om het vak leeg te laten of om er 000 in te vullen. 

Aanvaard de website dat niet, dan kan je bij hen jammer genoeg niet betalen met een Belgische debetkaart.

Reageer