Beantwoord

gedeelde via kaart niet meer te activeren op apple pay

  • 4 October 2023
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

zeer vervelend. sinds kort kan je apple pay niet meer activeren per sms. we delen een visa kaart. ik heb er via mijn profiel toegang toe in mijn app. maar apple pay activeren gaat niet. enkel door mijn app profiel te vervangen door dat van mijn vrouw en dan te activeren.

 

ok kaart staat op naam van mijn vrouw, maar ik heb er gewoon toegang toe. kan er alles mee maar geen apple pay. dat ging voorheen met de sms activatiecode gewoon wel.

 

niet handig.

icon

Beste antwoord van Jonas F 4 October 2023, 16:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

zeer vervelend. sinds kort kan je apple pay niet meer activeren per sms. we delen een visa kaart. ik heb er via mijn profiel toegang toe in mijn app. maar apple pay activeren gaat niet. enkel door mijn app profiel te vervangen door dat van mijn vrouw en dan te activeren.

 

ok kaart staat op naam van mijn vrouw, maar ik heb er gewoon toegang toe. kan er alles mee maar geen apple pay. dat ging voorheen met de sms activatiecode gewoon wel.

 

niet handig.

Dag @svanlang,

Bedankt voor je bericht.

Recent zijn er wijzigingen gebeurd op vlak van veiligheid bij de procedures van Apple Pay.

Een populaire techniek bij fraudeurs is om je kaartgegevens te bemachtigen en nadien verrichtingen uit te voeren via Apple Pay.

Dit is de reden waarom het niet meer lukt om via een sms toegang te krijgen tot de kaart. Het is een risico op vlak van veiligheid.

Je kan de kaart wel steeds toevoegen via de Easy banking app en/of door beveiligd in te bellen naar een van onze medewerkers:

Apple Pay: wat is het en hoe gebruik je het? | Community BNP Paribas Fortis

Een adviseur beveiligd contacteren via de Easy Banking App en de Hello bank! app voor smartphone | Community BNP Paribas Fortis

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

beste,

 

De beveiligingsinsteeek is inderdaad de enige correcte. En die snap ik zeker. 

Maar het zou logischer zijn dat de kaarten waar je toegang in de easy banking app toe hebt, je die ook kan activeren voor Apple Pay. Enkele andere menu’s binnen de visa kaart instellingen geven nu om wellicht dezelfde reden ook een technisch probleem. 
 

verder kon ik zelf de kaart niet activeren maar moest mijn vrouw bellen code kaart te activeren op mijn toestel. 
 

ik heb het nu kunnen doen met een omweg. 

Reputatie 2

beste,

 

De beveiligingsinsteeek is inderdaad de enige correcte. En die snap ik zeker. 

Maar het zou logischer zijn dat de kaarten waar je toegang in de easy banking app toe hebt, je die ook kan activeren voor Apple Pay. Enkele andere menu’s binnen de visa kaart instellingen geven nu om wellicht dezelfde reden ook een technisch probleem. 
 

verder kon ik zelf de kaart niet activeren maar moest mijn vrouw bellen code kaart te activeren op mijn toestel. 
 

ik heb het nu kunnen doen met een omweg. 

Dag @svanlang,

Bedankt voor je bericht.

Ik ben blij om te lezen dat je het intussen via een omweg kon regelen.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Reageer