Beantwoord

"Gelukte" online betaling doet niets. Kan oorzaak niet-geactiveerde kaart zijn?

  • 24 March 2022
  • 2 reacties
  • 341 Bekeken

Hallo allemaal,

Na lange afwezigheid op 2dehands.be werd ik opnieuw lid in het nieuwe systeem en deed een allereerste online betaling. Deze leek “gelukt,” doch de verkoper meent niets gekregen te hebben. Het geld is een dag later ook niet van mijn bankrekening gegaan.

Ik heb hier wel een verwante draad over gevonden... 

maar … ik herinner mij plots dat ik zowat zeker vergeten ben om mijn destijds nieuwe kaart te activeren binnen de 6 weken...

(1) Kan dit de ware oorzaak zijn?

(2) Zo ja, kan ik deze laten activeren, of moet een nieuwe aangevraagd worden?

(3) Kan ik één dag later zeker zijn dat dit niet vertraagd van mijn rekening gaat gaan? Of zoniet, kan een eventueel dubbele betaling gecorrigeerd worden? (de verkoper vroeg om opnieuw te proberen, maar dat ga ik niet riskeren)

Het zou uiteraard tof zijn wanneer dit probleem (indien “wegens inactivatie”) kon gedetecteerd worden tijdens de betaling, ipv “gelukt” te melden. Dit kan immers onmiddellijk een band van vertrouwen schenden (je vraagt je af of de verkoper liegt) of u een unieke koop doen missen…

Dank voor alle tips...

icon

Beste antwoord van YannickB 25 March 2022, 08:56

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hallo @Robben 

Wanneer je met een inactieve kaart probeert te betalen, dan wordt dat automatisch geweigerd. Er is in dit geval dus iets anders aan de hand.

Je contacteert ons Easy Banking Centre best even telefonisch via Communicatie onderaan in Easy Banking App of op 02 762 60 00. Op die manier hebben we toegang tot jouw gegevens en tot jouw poging om te betalen en zien we in detail wat er gebeurd is.

In onze app kan je eventueel ook al nakijken of er een bedrag gereserveerd staat door op een rekening te tikken. Als er een onverwerkte betaling in wacht staat, zie bovenaan je verrichtingen ook Reservaties staan.

Bedankt Yannick :)

Een beginnend collega van u a/d lijn gehad nu, en die beweerde toch wel dat ik de kaart eerst eens moest gebruiken in de bank of winkel… Een andere oorzaak kon hij niet vinden. De 6-weken termijn scheen enkel betrekking te hebben op het Maestro aspect dat dan uitgeschakeld wordt of zo.

Mijn laatste opmerking blijft dan wel relevant, vind ik… (meld dit aub niet als “gelukt”). Ik heb een toffe verkoper hier wreed mee vermoeid, maar dat is natuurlijk in de eerste plaats mijn eigen schuld...

Reageer