Beantwoord

Google pay en visa debet kaart - installatie perfect - kan toch nergens betalen.

  • 22 January 2024
  • 7 reacties
  • 128 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Mijn visa debet kaart is dus perfect aanvaard in mijn google wallet. Gebeld met de bank, en ze is geactiveerd.

Toch weigert elke terminal waar ik geprobeerd heb mijn kaart. De betaling wordt altijd direct afgebroken. Bij de Albert Heijn vroegen ze of het met een “Fortis” kaart was, dat het bij niemand lukt. Dus het ligt blijkbaar niet aan mij ?

Wat zou het probleem kunnen zijn? Kunnen de bancontact terminals niet overweg met die nieuwe visa debet kaarten die gekoppeld zijn aan Google Wallet ?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord van LarsD 25 January 2024, 16:22

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4

Hallo @tommmm,

Bedankt voor je bericht.

Toen Visa Debit voor het eerst in gebruik werd genomen waren er inderdaad nog bepaalde betaalterminals die niet de juiste software hadden om de gegevens van de kaart te kunnen verwerken.

Inmiddels moet dit wel overal zijn aangepast. 

Want als je fysiek er betaalt met Visa Debit gaat dit dan wel?

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Fysiek met kaart gaat perfect. 

Mijn smartphone met Google wallet met mijn gekoppelde debet werkte vandaag aan de cola automaat. Dus mijn NFC wérkt wel degelijk.

Wat mij ergert is dat het niet werkt bij Delhaize, Albert Heijn, mijn apotheek, mijn bakker, mijn plaatselijke kruidenier. ( toevallig allemaal klassieke bancontact terminals, ik heb er op gelet)

Nu, er zijn ergere dingen, maar het is een heel makkelijk systeem, jullie maken er ferm reklame mee op jullie site, dus het ware ideaal geweest dat het werkt.  😉

Mvg

Reputatie 1

Wat mij ergert is dat het niet werkt bij Delhaize, Albert Heijn, mijn apotheek, mijn bakker, mijn plaatselijke kruidenier. ( toevallig allemaal klassieke bancontact terminals, ik heb er op gelet)

Het werkt wel degelijk bij Delhaize. U of de kassier(ster) moet dan wel de optie “Kredietkaart of Maestro” kiezen. Het volstaat te zeggen “kredietkaart”.

Bij mij werkt het overal: de slager, de bakker, de vishandelaar, Carrefour, Lukoil, Colruyt, Delhaize,  enz… enz…. Hier en daar is er een kleinhandelaar waar  enkel maar het oude Bancontact wordt aanvaard, en daar werkt het dan natuurlijk niet.

Korrtom, het werkt bij de handelaars aangesloten bij de betaalbemiddelaar Mollie.

Reputatie 4

Hallo @tommmm,

Bedankt voor de extra informatie.

Het moet inderdaad liggen aan de terminals van deze handelaars of zoals @Oude duts aangeeft men kiest niet de juiste optie op de terminal voor te laten betalen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Wat mij ergert is dat het niet werkt bij Delhaize, Albert Heijn, mijn apotheek, mijn bakker, mijn plaatselijke kruidenier. ( toevallig allemaal klassieke bancontact terminals, ik heb er op gelet)

Het werkt wel degelijk bij Delhaize. U of de kassier(ster) moet dan wel de optie “Kredietkaart of Maestro” kiezen. Het volstaat te zeggen “kredietkaart”.

Bij mij werkt het overal: de slager, de bakker, de vishandelaar, Carrefour, Lukoil, Colruyt, Delhaize,  enz… enz…. Hier en daar is er een kleinhandelaar waar  enkel maar het oude Bancontact wordt aanvaard, en daar werkt het dan natuurlijk niet.

Korrtom, het werkt bij de handelaars aangesloten bij de betaalbemiddelaar Mollie.

Vandaag geprobeerd. Klopt. Maestro kiezen in Delhaize en het werkte. Bij de albert heijn hebben ze die optie niet, dus daar gaat het niet. 

@Oude duts , U hebt gelijk ! 

Bedankt op dit op te klaren.

Mvg

 

Reputatie 1

Vandaag geprobeerd. Klopt. Maestro kiezen in Delhaize en het werkte. Bij de albert heijn hebben ze die optie niet, dus daar gaat het niet. 

 

Neen, verkeerde conclusie.

Bij Delhaize stonden,  toen Maestro nog bestond, “Kredietkaart” en “Maestro” op dezelfde knop. En vreemd genoeg is het nog altijd zo. Het is dus de optie “Kredietkaart” die wordt geactiveerd.

En waarschijnlijk is het bij AD hetzelfde verhaaltje: U moet aaan de kassa “Kredietkaart” kiezen of laten selecteren. Ook al gaat het om een debetkaart. Niet “Bancontact” maar wel degelijk “Kredietkaart”. Want Bancontact werkt niet met Goegel P!

Probeert u het eens en dring desnoods aan: “Kredietkaart Visa!”.

 

Reputatie 1

Wat zou het probleem kunnen zijn? Kunnen de bancontact terminals niet overweg met die nieuwe visa debet kaarten die gekoppeld zijn aan Google Wallet ?

Om het nog eens te herhalen, Bancontact werkt niet met Goegel P. Helemaal niet, dus einde verhaal wat dit betreft.

En tussen haakjes, Bancontact werkt al evenmin in buitenlandse winkels. En als het zou werken, dan is het via het debetkaarten- of kredietkaartensysteem.

Bancontact op het WEB is wel een ander verhaaltje. Maar toegegeven, voor beginnelingen kan het nogal verwarrend overkomen.

Bovendien, er zijn vrijwel geen “Bancontact-terminals” meer maar terminals beheerd door een betalingsbemiddelaar zoals bijvoorbeeld Mollie. En de betalingsbemiddelaar levert de mogelijkheden zoals Goegel P, . En het is de handelaar die moet kiezen uit en betalen voor de mogelijkheden aangeboden door de betalingsbemiddelaar.

Hoe dan ook, alle grote warenhuisketens inclusief AH bieden Goegel P gecombineerd met een debetkaart en tevens kredietkaart aan. Jawel, met de kredietkaartversies werkt het even goed. Op voorwaarde natuurlijk van ondersteund te zijn door de bankinstelling.

Om te besluiten, AH stelt toch zelfscans ter beschikking, nietwaar? Dus hoeft er geen personeel tussen te komen, want kan men zelf gewoon de optie ‘Kredietkaart’ selecteren. Of het kredietkaartequivalent. Eenvoudiger kan het niet zijn.

 

 

Reageer