Beantwoord

Ik kan mijn VisaDebit kaart niet toevoegen in payconiq.

  • 13 October 2021
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

Nieuwe VisaDebit kaart ontvangen en geactiveerd.  In payconiq app oude bankkaart verwijderd.   De nieuwe VisaDebit kaart wordt niet aanvaard.  Payconiq app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.  Zelfde probleem.

Ik heb deze nieuwe kaart niet gevraagd, nu werkt mijn payconiq niet meer.  Hopelijk lost BNP Paribas dit probleem snel op.

 

icon

Beste antwoord van YannickB 14 October 2021, 08:58

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Maria,

Sinds vorige maand verplicht Payconiq by Bancontact je om niet alleen je debetkaart, maar ook je zichtrekening te koppelen. Dat laatste is jammer genoeg nog niet mogelijk met een Bancontact-Visa Debit-debetkaart.

Concreet wilt dat zeggen dat je nog steeds kan betalen en geld kan ontvangen via QR-codes, maar dat je voorlopig niet meer kan betalen via de contactenlijst van je gsm en dat je geen betaalverzoeken via, bijvoorbeeld, Whatsapp kan sturen.

Wanneer je de app opnieuw installeert, zal je gevraagd worden om eerst je debetkaart te koppelen. Je krijgt een lijst van banken te zien waarin je BNP Paribas Fortis of Hello bank! aan kan duiden (naargelang het merk kaart dat je hebt). 

Nadat je deze stappen hebt doorlopen, wordt je gevraagd om ook een zichtrekening te koppelen. In de lijst van banken die je dan te zien krijgt, zal je ons niet vinden. Onderaan de lijst kan je wel kiezen voor Andere bank. Als je dat doet, krijg je een melding dat enkel basisfunctionaliteiten ondersteund worden. Vanaf dat moment kan je terug QR-codes scannen en aanmaken.

We zorgen er samen met Payconiq by Bancontact voor dat je zo snel mogelijk opnieuw alle functionaliteiten van hun app kan gebruiken.

Beste,

Ik heb de app Payconiq opnieuw geïnstalleerd en ik kan zelfs de nieuwe bankkaart niet ingeven.  Uw oplossing kan ik dus niet gebruiken

 

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord Maria.

Heb je je kaart al volledig geactiveerd door ze eenmaal met de chip en je pincode (dus niet contactloos) te gebruiken voor een betaling in een winkel of voor een geldopname?

Ik haalde cash uit een bankautomaat met pincode

 

Reputatie 7

In dat geval raad ik je aan om toch nog eenmaal in de winkel te betalen met je chip en pincode. Ten laatste 24u later zou je je kaart moeten kunnen koppelen aan Payconiq by Bancontact.

Lukt het nadien nog steeds niet, dan vermoed ik dat er een probleem is met jouw kaart. Je belt ons Easy Banking Centre dan best even op via Contact onderaan in Easy Banking App of via 02 762 60 00. Op die manier hebben we toegang tot de kaart en kunnen we in detail gaan kijken wat er scheelt.

Ik zal deze oplossing proberen.

Dank voor uw reactie

Reageer