Beantwoord

kaart geblokkeerd

  • 24 December 2020
  • 6 reacties
  • 282 Bekeken

Deze morgen 24 december krijg ik een sms :”de inlog van uw easybanking verloopt vandaag. Log in om uw toegang te verlengen en voorkom blokkade : https://bnp.pairbas-registreren.com”

Heb ik gedaan en na ingave van kaartnummer en klantnummer een activatie gedaan via kaartlezer. Er zouden gegevens ontbreken volgens de app. Na een 5-tal minuten gewacht te hebben heb ik de applicatie afgesloten en nu is mijn kaart blijkbaar geblokkeerd. Bij telefonisch contact met het kantoor krijg ik te horen dat vanaf 24 december de kantoren gesloten zijn tot en met 27 december. En wat nu ? Kaart geblokkeerd om ik weet niet welke reden en niemand om te deblokkeren of te helpen ….

 

icon

Beste antwoord van YannickB 24 December 2020, 10:44

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo, ik heb gisteren ook zo’n sms gekregen (nummer 32495139142). Ik ben er gelukkig niet op ingegaan en nummer direct geblokkeerd. Ik heb een mail gestuurd naar pnbparibasfortis. 

bij mij was het 32479064506 …

 

als ik dit nummer bel krijg ik als antwoord dat het nummer niet bestaat

 

Reputatie 7

Hallo @bgeeroms 

Vaak gaat het om onbestaande of nagebootste nummers.

Ik raad wel je af om contact op te nemen met nummers of e-mailadressen waarvan je spam- en phishingberichten ontvangt. Dat kan er namelijk voor zorgen dat je in de toekomst nog meer van dit soort sms’en en mails ontvangt.

In het geval van telefoonnummers kan het ook extra (hoge) kosten op je telefoonafrekening veroorzaken.

in dit geval heb ik enkel hogervermeld sms’je via mijn gsm ontvangen

Reputatie 2

Hallo @bgeeroms ,

Als ik het goed begrijp heb je jouw gegevens doorgegeven door op de link te klikken?

Jouw kaart zal vermoedelijk geblokkeerd zijn door onze interne fraude dienst, omdat je dan gereageerd hebt op een phishing bericht. Hierbij proberen fraudeurs aan jouw gegevens te komen om zo geld van de rekening te halen.

Ik raad je aan om ons zo snel mogelijk telefonisch te contacteren op het nummer: 02 762 60 00.

 

Reageer