Beantwoord

Kaartlezer bij gebruik visakaart

  • 2 August 2023
  • 2 reacties
  • 225 Bekeken

Als ik in het buitenland een kamer wil boeken bij Booking of Airbnb moet ik soms plots m'n visakaart in m'n kaartlezer steken, die ik niet bij heb (aangezien ik die al een jaar niet meer nodig heb). Ik kan de boeking niet afronden en moet op zoek gaan naar een ander adres. Iemand een oplossing/oorzaak? Fortis zelf in ieder geval niet. 

icon

Beste antwoord van Tim DL 2 August 2023, 16:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1

Als ik in het buitenland een kamer wil boeken bij Booking of Airbnb moet ik soms plots m'n visakaart in m'n kaartlezer steken, die ik niet bij heb (aangezien ik die al een jaar niet meer nodig heb). Ik kan de boeking niet afronden en moet op zoek gaan naar een ander adres. Iemand een oplossing/oorzaak? Fortis zelf in ieder geval niet. 

Dag Robfoto,

 

Bedankt voor jouw bericht.

 

Een handelaar kan kiezen op welk beveiligingsniveau een betaling/boeking dient bevestigd te worden op hun site.

Deze kan dan kiezen of er bevestigd dient te worden met kaart en kaartlezer/QR-code ofwel enkel met de kaartgegevens.

De laatste optie, enkel met de kaartgegevens en CVV code, is minder veilig en fraudegevoeliger aangezien iemand die jouw kaart op straat vindt deze verrichting dan gewoon kan uitvoeren.

Normaal kan je ook, wanneer er gevraagd wordt met kaart en kaartlezer te bevestigen, de verrichting met jouw Easy Banking App (via QR-code) bevestigen.

 

Heb je jouw kaart van Visa nog in bezit?

Indien niet, en je bent deze verloren of de kaart is gestolen, raden we aan om deze te blokkeren.

Dit kan je makkelijk via Cardstop op 078 170 170 dan wordt er automatisch een nieuwe kaart opgestuurd.

Zo heb je terug een fysieke kaart, die je kan gebruiken om op die manier verrichtingen te bevestigen.

 

Groetjes, 

Tim DL

 

PS:

Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

Dag Tim, 

Merci voor de (snelle) reactie. Klinkt logisch en begrijpelijk, maar het lijkt me raar dat die keuze gemaakt zou worden op het niveau van een verhuurder ergens ten velde, en niet op het niveau van de Booking of Airbnb site? Want meestal gaat het wel, slechts af en toe niet, merkte ik. En ik zou, qua beveiliging, dan inderdaad de optie van de easy banking app als alternatief verwachten, maar die is er niet, het verhaal stopt daar. In het vervolg zal ik het bakje wel meenemen (als ik er aan denk) , maar deze vakantie toch twee keer niet kunnen boeken, wat percentsgewijs toch hoog ligt, en zo toch leuke verblijven misgelopen. 

 

Reageer