Beantwoord

Kaartlezer voor Bpost-klanten: via Fintro-kantoor?!

  • 22 January 2024
  • 6 reacties
  • 447 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 3 reacties

Waar is de logica waarom ex-BPost-klanten die nu BNP Paribas Fortis-klanten zijn geworden, slechts een kaartlezer kunnen bestellen wanneer zij eveneens Fintro-klant zijn?! 😣

Ik krijg deze info én verplichting alvast via https://www.bnpparibasfortis.be/public/web_fb_card_reader#page=0 te zien.

icon

Beste antwoord van LarsD 24 January 2024, 15:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3

Hallo,

U kan vanuit uw Easy banking web op PC een kaartlezer aanvragen.
Als we dit echter doen met ons huidige Bpostkaartnummer, dan zal je terechtkomen bij Fintro.

Na februari begint men met het versturen van de nieuwe BNP paribaskaarten.
Met zo’n nieuw kaartnummer kan je de kaartlezer normaal aanvragen.

Vermits bij mij de batterij te laag was, ben ik rechtstreeks naar een BNP Paribaskantoor gegaan, waar men me het bovenstaande gezegd heeft. En waar men me een nieuwe kaartlezer gaf.

Overigens de Fintro-kaartlezers zijn dezelfde als die van BNP Paribas, niet qua uiterlijk maar qua functies.

 

Hallo,

U kan vanuit uw Easy banking web op PC een kaartlezer aanvragen.
Als we dit echter doen met ons huidige Bpostkaartnummer, dan zal je terechtkomen bij Fintro.
 

Het probleem hierbij @Gella is dat je daarvoor eerst moet ingelogd geraken. Het is namelijk de eerste keer dat er online zal worden gebankierd. Er is dus nog geen kaartlezer voorhanden.

Volgens berichten op dit forum denk ik dat het beste is om rechtstreeks in een kantoor zo’n kaartlezer op te halen.

Dat doorsturen naar een Fintro-platform met een verplichte Fintro-rekening gebeurt trouwens steeds wanneer je bij het willen inloggen onder Easy Banking Web kiest voor het bestellen van een kaartlezer! Héél eigenaardig toch?

Reputatie 3

Hallo,

Als uw oude Bpost kaartlezer nog werkt,, waarmee u vroeger online bankierde op Bpostbank, kan u die gebruiken.

Ik heb die gisterenavond gebruikt op Easy Banking Web op PC van BNP PARIBAS, en deze morgen, tot hij aangaf dat mijn batterij het opgaf, en ik er een nieuwe gehaald heb in een BNP Paribaskantoor.

De functies van beide lezers zijn exact hetzelfde.
 

Fintro maakt deel uit van de BNP Paribas Groep. Aangezien we nog geen nieuwe bankkaart van BNP Paribas hebben, moeten we het kaartnummer ingeven van onze Bpostkaart. Ik denk dat de structuur van de Fintro kaartnummers sterk gelijkt op de structuur van onze Maestro Bpostkaarten, nl 17 cijfers, ipv de 16 cijfers die de groene debetkaart van BNP Paribas heeft.

Misschien helpt deze uitleg u verder





 

Bedankt @Gella 

Maar zoals ik al schreef is het de eerste keer dat er online zal gebankierd worden. Ik assisteer namelijk een oudere persoon die het echt niet ziet zitten om deze overgang op eigen houtje tot een goed einde te brengen. En dus heeft die persoon ook nog geen Bpost kaartlezer. 😉 Hij kan nu wel tijdelijk mijn kaartlezer gebruiken. 

Reputatie 3

Sorry,

Ik had dus niet 100 % goed gelezen. 

Gelukkig kan die persoon nu geholpen worden met uw kaartlezer

 

Reputatie 4

Hallo @Rafjel,

Bedankt voor je bericht.

Onze excuses voor dit ongemak.

Er zijn helaas voor een aantal klanten die vanuit bpost bank komen nog technische problemen.

We hebben daarom hiervoor ook een banner voorzien via onze website en app. Hierin ga je ook een lijn vinden die je kan contacteren indien je nog technische problemen ervaart.

Ondertussen werken we achterliggend eraan om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer