Kaartnummer Visa Debit

  • 26 July 2021
  • 5 reacties
  • 751 Bekeken

Bestaat het nummer van de nieuwe Bancontact-Visa/Debit-debetkaart uit vier blokken van vier cijfers? (De bestaande kaart voegt daar nog een enkel cijfer aan toe.) Is dit de oorzaak van het aangegeven probleem met herkenning van de nieuwe kaart door geldautomaten in België?


5 reacties

Reputatie 2

Hallo @Nancy D ,

 

Het nieuwe kaartnummer bestaat inderdaad uit 4 blokken van 4 cijfers. Je kan met de Visa Debit ook gewoon geldafnames verrichten aan automaten in Belgie en in het buitenland.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Reputatie 3

Hallo @Nancy D ,

 

Het nieuwe kaartnummer bestaat inderdaad uit 4 blokken van 4 cijfers. Je kan met de Visa Debit ook gewoon geldafnames verrichten aan automaten in Belgie en in het buitenland.

 

De vraag was waarom bij de eerste afname  met de Visa-debetkaart niet de zichtrekening werd gedebiteerd maar wel  de Visa-kredietkaart (Optiline).

Toegegeven dat zulks verbijstering heeft opgewekt bij jullie, maar dat kan toch geen reden zijn om naast de kwestie te antwoorden.

Goede opmerking - ik heb geen kredietrekening bij BNP (Optiline?)… kan dat een probleem opleveren? Of wordt dan automatisch mijn lopende rekening gedebiteerd als ik de kaart in het buitenland activeer via een aankoop in een winkel?

Reputatie 3

 ik heb geen kredietrekening bij BNP (Optiline?)

‘Optiline is het medium voor kredietkaarten. Wie geen kredietkaarten in bezit heeft heeft dan ook geen uitstaans met ‘Optiline’

 

Reputatie 3

 Of wordt dan automatisch mijn lopende rekening gedebiteerd als ik de kaart in het buitenland activeer via een aankoop in een winkel?

Wat de Visa-debetkaart betreft is het antwoord een voorwaardelijk ja. Voorwaardelijk, omdat de kans klein is dat die Visa-debetkaart in de buitenlandse winkels werkt. Want de bancontactfunctie werkt helemaal niet buiten het Belgenland, en de debetkaartfunctie is niet of nauwelijks gekend, steeds in het buitenland.

Maar als het werkt dan zou het van de rekening-courant moeten gedebiteerd worden, inderdaad. 

Reageer