Beantwoord

Kost voor geldafname met visa debet kaart

  • 12 July 2021
  • 2 reacties
  • 727 Bekeken

Beste, ter vervanging van mijn oude debetkaart heb ik nu de nieuwe visa debit-debet kaart. Nu voor eerste activatie moest ik deze gebruiken in België. Dat heb ik ook gedaan door geldafname aan een automaat van Argenta. Nu ontvang ik van Optiline die gekoppeld is aan mijn Visa kaart mijn maandoverzicht en rekenen jullie 7 euro kosten voor deze geldopname van 100 euro met mijn nieuwe visa debit debetkaart ipv mijn visakaart??? Er is mij bij opname helemaal niet gevraagd of dit van mijn zichtrekening moest of via Visa. Maw ga ik bij een geldopname met deze nieuwe visa debit debet kaart  steeds zo een HOGE kost moeten betalen bij geldopname en gaan jullie dit linken aan mijn gewone visa optiline ipv aan mijn zichrekening? Dan zal ik snel geen klant meer zijn.

 

Mvg,

icon

Beste antwoord van LarsD 16 July 2021, 14:12

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4

Dag, @LiVaHoe 

 

De visa debetkaart werkt op dezelfde manier als de vorige debetkaart. Dat wil zeggen dat als je een opname doet met de kaart binnen EER (Europese Economische Ruimte : EU + Noorwegen, Liechtenstein en Ijsland) er geen extra kosten worden aangerekend. Enkel als je dus buiten EER geld afhaalt, dan komt er een extra behandelingkost van  0,30% van het bedrag +2,86 euro (max 12,09 euro) + wisselkoers van 1,63% van het bedrag bij.

Ook als je een opname doet met de visa kredietkaart wordt er binnen de eurozone een extra kost van 6 euro + 1% van het opgenomen bedrag aangerekend. Buiten de eurozone is dat 6 euro + 1,60% wisselmarge.

Reputatie 3

 ik heb geen kredietrekening bij BNP (Optiline?)…

‘Optiline’ is het medium voor kredietkaarten. Wie geen kredietkaart in bezit heeft heeft tevens geen uitstaans met ‘Optiline’.

Reageer