Beantwoord

Kredietkaarten BNP ondersteunen 3D secure niet ?

  • 16 March 2024
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

  • Avonturier - Niveau 1
  • 12 reacties

Vanmorgen wenste ik met mijn BNP kredietkaart te betalen op een buitenlandse website die 3D secure gebruikt.

De betaling ging niet door noch bij mijn Master Card noch mijn Visa Card.

De betaling lukte wel met mijn AirPlus bedrijfskaart.

Na wat onderzoek blijkt dat het met mijn bedrijfskaart wel lukte omdat deze 3D secure ondersteunt terwijl deze van BNP deze niet ondersteunen.

Welke acties / procedure dien ik te ondernemen zodat mijn BNP kredietkaarten ook 3D secure ondersteunen ?

Dankjewel Luc

icon

Beste antwoord van JoachimJ 18 March 2024, 11:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

-Vanmorgen wenste ik met mijn BNP kredietkaart te betalen op een buitenlandse website die 3D secure gebruikt.

De betaling ging niet door noch bij mijn Master Card noch mijn Visa Card.

De betaling lukte wel met mijn AirPlus bedrijfskaart.

 

Mijn beste, jammer genoeg heeft uw ‘onderzoek’ tot de verkeerde conclusie geleid.

Alle debet- en kredietkaarten ondersteunen 3D Secure. Maar niet alle webstekken ondersteunen 3D Secure. Dat is de kwestie.

3D Secure is een  beveiligingstechnologie voor betalingen op het internet via uw Visa of Mastercard kredietkaart of via de Bancontact of Maestro functies van uw debetkaart. Deze technologie zorgt ervoor dat tijdens de online betaling een extra veiligheidscontrole ingebouwd wordt waarbij er een extra bevestiging van uw identiteit gebeurt.
Deze technologie wordt echter niet door alle handelaren gebruikt in hun webshop, waardoor deze extra beveiliging niet op alle websites gevraagd wordt. U herkent de deelnemende online winkels aan onderstaande logos:
visa mastercard

Kortom, u hebt met Airplus betaald op een webstek waar 3D Secure waarschijnlijk niet wordt ondersteund. En heeft uw BNP-kredietkaart de betaling afgebroken wegens:

  • ofwel verkeerd ingevoerde gegevens
  • ofwel werd de kwestieuze webstek als verdacht beschouwd.

 

 

Dankjewel voor je antwoord.

 

De betrokken website is een website van een buitenlandse immigratiedienst voor de aanvraag van een online visum.

Deze website vereist kredietkaarten met 3D secure. Kaarten zonder deze beveiliging werken sowieso niet. Daar ligt het helemaal niet aan.

Deze website werkt echter met een extra beveiliging, nl. een 3D secure wachtwoord.

Zie https://www.debitcard.nl/faq/3d-secure-wachtwoord/

Argenta, B-Post, AirPlus … kredietkaarten functioneren hier vlekkeloos mee. Je dient het 3D secure wachtwoord zelf via een portal vast te leggen.

Tijdens het betalingsproces dien je dit wachtwoord extra in te geven, na een request van de betrokken website.

Extra, dus bovenop het kaartnummer, vervaldatum en CVC nummer.

Met mijn BNP kredietkaarten werkt dit niet, ik weet ook niet of je aan deze kaarten een extra 3D secure paswoord kan koppelen. 

Wat er ook van zij … ik heb nood aan een BNP kredietkaart die deze extra beveiliging met een 3D secure wachtwoord ondersteunt.

Ik vrees echter dat deze eenvoudige vraag weeral meer vragen zal initiëren alvorens er een oplossing komt.

 

Thx Luc

 

Reputatie 1

Beste @LUMA , bedankt voor je bericht. 

Volgens mij moet er zich dan toch een ander probleem gesteld hebben. Met Visa/Mastercard kunt u wel 3D Secure betalingen doen (“Verified by Visa” of “Mastercard SecureCode”). De bevestiging van de betaling kan dan op verschillende manieren tot stand komen: kaart en kaartlezer, een wachtwoord, QR code die u dient te scannen...

Groetjes,

JoachimJ

Reageer