Beantwoord

m2-handtekening

  • 25 September 2023
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Het is mij opgevallen dan bij het invoeren van betalingen naar begunstigden die door mij opgenomen zijn in de lijst van begunstigden de laatste tijd toch een M2-handtekening wordt gevraagd, waar dit vroeger niet het geval bleek te zijn bij mij weten.

Ik heb dit gehad voor een betaling van 180 eur en een betaling van 1417 eur. Wel niet op dezelfde dag uitgevoerd.

Wat is hier de reden voor ?

Is dit uit bijkomende veiligheid ?

Heeft het dan nog zin om een lijst van begunstigden aan te houden ?

 

LVB

 

 

icon

Beste antwoord van Jonas F 26 September 2023, 09:25

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Het is mij opgevallen dan bij het invoeren van betalingen naar begunstigden die door mij opgenomen zijn in de lijst van begunstigden de laatste tijd toch een M2-handtekening wordt gevraagd, waar dit vroeger niet het geval bleek te zijn bij mij weten.

Ik heb dit gehad voor een betaling van 180 eur en een betaling van 1417 eur. Wel niet op dezelfde dag uitgevoerd.

Wat is hier de reden voor ?

Is dit uit bijkomende veiligheid ?

Heeft het dan nog zin om een lijst van begunstigden aan te houden ?

 

LVB

Dag @LVB,

Bedankt voor je bericht.

Dit is zoals je zelf aangeeft een bijkomende maatregel op vlak van veiligheid. We merken dat we op die manier de schade kunnen beperken als fraudeurs toch toegang kunnen krijgen tot je rekeningen. 

Het heeft zeker nog zin om je lijst van begunstigden aan te houden aangezien er voor bepaalde bedragen nog andere manieren zijn om te tekenen.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Reageer