Wat houdt de assistance/bijstand in, Ook vervangen van een lekke band? en Welke maatschappij zorgt voor de hulp aan de wagen?
Beste antwoord van Jeroen11
Bekijk origineelWat houdt de assistance/bijstand in, Ook vervangen van een lekke band? en Welke maatschappij zorgt voor de hulp aan de wagen?
Beste antwoord van Jeroen11
Bekijk origineelDag
We werken samen met Touring in verband met de Mastercard World Platinum.
Er zijn inderdaad meerdere dekkingen in die bijstandsverzekering:
Touring heeft een zeer uitgebreide dekking die geldig is wanneer je de Mastercard World Platinum hebt. Dit zijn enkel de voornaamste dekkingen.
Op je vraag van de lekke band:
Bij een lekke band organiseert en vergoedt de bijstandsmaatschappij de kosten voor de pechverhelping van het verzekerde voertuig op de plaats van de immobilisatie als de verzekerde niet in staat is om de reserveband te monteren.
Bij meerdere lekke banden organiseert en vergoedt de bijstandsmaatschappij de kosten voor de sleping van het verzekerde voertuig tot de dichtst bijgelegen garage.
Groetjes,
Jeroen
Aangezien bovenstaande vraag/antwoord al bijna alles omvat waar wij naar op zoek waren vul ik ze aan als ik mag:
In de algemene voorwaarden komen we een onduidelijke omschrijving tegen ivm de dekking:
“Met ‘verzekerde reis’ bedoelen we elke reis naar het buitenland of België die door de Verzekerde Kaarthouder wordt geboekt en betaald met elk betaalmiddel dat door BNP Paribas Fortis ter beschikking wordt gesteld (kredietkaart, bankkaart, overschrijving...)”
Fijn dus dat je in het reisagentschap met alle middelen kan betalen die onze bank ons geeft.
Maar wat doe je met het gekregen cadeau of bv een bongobon, of een reis die smorgens begint maar waarvoor je niet eens iets hoefde te boeken want je bent savonds al terug of ter plaatse ben je bij familie > kortom je vertrekt met de auto en komt over de grens iets tegen..
Krijg ik dan vlot bijstand? Hoe maak ik sterk dat dit een verzekerde reis is, of is dit dan geen verzekerde reis bv omdat ik niet getankt heb voor vertrek.
Je begrijpt ongetwijfeld onze zorg voor kleinere ‘reizen’. Ik stel het wat eenvoudig voor maar zoals het er nu naar uit ziet moet ik voor het buitenland nog een extra contract aangaan i.v.m. de bijstand.
-
Dankjewel!
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de verschillende types verzekeringen gekoppeld aan de Mastercard World Platinum:
Dankjewel YannickB,
De clausule staat wel degelijk specifiek bij de technische bijstand, vandaar de onduidelijkheid.
Dan hebben de algemene voorwaarden een update nodig?
Merci voor de snelle response!
Blijkbaar is het mijn FAQ die een update nodig heeft. Mijn excuses daarvoor. Ik pas het meteen ook in mijn vorig bericht aan zodat het niet voor verwarring kan zorgen.
Ter verduidelijking:
Inderdaad. Maar aangezien een 'verzekerde reis' vrij onduidelijk is… (ook al staat er nog een extra uitleg bij).
Het is een ruime, rekbare en ambigue definitie en dat is niet leuk ivm verzekeringen :-) #discussie
Hey
Bij specifieke vragen kan je steeds contact opnemen met PrivilegeConnect op 02 433 43 10, zij kunnen je hiermee verderhelpen!
Groetjes,
Lieze
Ik had graag nog eens teruggekomen op deze vraag:
Dus als ik het goed begrijp heb je geen pechverhelping als je zelf een huisje boekt in bv. Frankrijk en dit betaalt via overschrijving omdat men daar geen kredietkaarten aanvaardt? Of is een overschrijving via BNP Fortis ook geldig om van de pechverhelping in het buitenland te kunnen genieten?
Welk nummer moet men trouwens bellen bij autopech?
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Voer je e-mailadres in. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.