Beantwoord

munten storten bij het postkantoor

  • 27 December 2023
  • 15 reacties
  • 954 Bekeken

Beste lezers,

 

ik heb thuis voor meer dan 100€ aan kleingeld liggen en ik wil deze graag op mijn zichtrekening zetten, is dat vanaf 22 januari 2024 ook mogelijk op het postkantoor? Omdat er geen Fortis filiaal bij mij in de buurt is.

 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 28 December 2023, 10:27

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4

Hallo @L18362827,

Bedankt voor je bericht. Kleingeld (of muntstukken) kan enkel op uitzonderlijke vraag via onze advieskantoren (of de huidige Bnp Paribas Fortis kantoren) binnen gebracht worden. De muntstukken moeten dan wel vooraf in een muntzak verzameld en geteld zijn. 

Via onze website kan je zien waar onze kantoren zich bevinden: BNP Paribas Fortis | Zoek een kantoor of geldautomaat.

Binnen het aanbod van Easy Go heb je wel mogelijkheid vanaf volgend jaar andere manuele verrichtingen (geldopname in euro aan het loket, uitvoering van niet-dringende Europese overschrijvingen in euro op papier of door een medewerker, bestelling en uitgifte van cheques) te laten uitvoeren via een postkantoor.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Ik heb die plastic zak al opgehaald bij de bnp in Waterloo,(ergens 2 maanden geleden) maar wat zijn de kosten hiervan om het te storten? Moet je per kilo betalen? Of per zak?

 

 

Reputatie 4

Hallo @L18362827,

Per zak van max. 10 kg kost dit 4,00 euro. In het Welcome Pack is dit gratis. Onze verdere tarieven kan je hier vinden. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Kan ik vanaf dit jaar wel biljetten storten op het postkantoor? Of moet ik daarvoor ook naar een bnp kantoor reizen? Sorry dat ik veel vragen stel, over dit onderwerp kun je niets vinden online (want dat had ik wel natuurlijk eerst geprobeerd)

Reputatie 4

Hallo @L18362827,

Bedankt voor je bericht. Je kan een volledig overzicht van ons aanbod vinden op onze website: Betaalrekeningen vergelijken | BNP Paribas Fortis. Per pakket ga je daar ook kunnen zien welke diensten mogelijk zijn. 

Het storten van biljetten is mogelijk via een automaat. We raden dus altijd deze optie aan om te gebruiken. 

Ter verduidelijking wanneer je het Easy Go Pack gebruikt kan je bij het postkantoor terecht voor deze volgende manuele verrichtingen: geldopname in euro aan het loket, uitvoering van niet-dringende Europese overschrijvingen in euro op papier of door een medewerker, bestelling en uitgifte van cheques.

Voor alle andere zaken zal je doorverwezen worden of aangeraden worden een andere optie te gebruiken (bijvoorbeeld in het geval van het storten van biljetten: de automaat).

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Reputatie 6
Badge +3

Hallo @L18362827,

Bedankt voor je bericht. Je kan een volledig overzicht van ons aanbod vinden op onze website: Betaalrekeningen vergelijken | BNP Paribas Fortis. Per pakket ga je daar ook kunnen zien welke diensten mogelijk zijn. 

Het storten van biljetten is mogelijk via een automaat. We raden dus altijd deze optie aan om te gebruiken. 

Ter verduidelijking wanneer je het Easy Go Pack gebruikt kan je bij het postkantoor terecht voor deze volgende manuele verrichtingen: geldopname in euro aan het loket, uitvoering van niet-dringende Europese overschrijvingen in euro op papier of door een medewerker, bestelling en uitgifte van cheques.

Voor alle andere zaken zal je doorverwezen worden of aangeraden worden een andere optie te gebruiken (bijvoorbeeld in het geval van het storten van biljetten: de automaat).

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

En wat met vreemde bankbiljetten want deze kunnen niet via een automaat gestort worden.

Hallo @L18362827,

Bedankt voor je bericht. Je kan een volledig overzicht van ons aanbod vinden op onze website: Betaalrekeningen vergelijken | BNP Paribas Fortis. Per pakket ga je daar ook kunnen zien welke diensten mogelijk zijn. 

Het storten van biljetten is mogelijk via een automaat. We raden dus altijd deze optie aan om te gebruiken. 

Ter verduidelijking wanneer je het Easy Go Pack gebruikt kan je bij het postkantoor terecht voor deze volgende manuele verrichtingen: geldopname in euro aan het loket, uitvoering van niet-dringende Europese overschrijvingen in euro op papier of door een medewerker, bestelling en uitgifte van cheques.

Voor alle andere zaken zal je doorverwezen worden of aangeraden worden een andere optie te gebruiken (bijvoorbeeld in het geval van het storten van biljetten: de automaat).

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

En wat met vreemde bankbiljetten want deze kunnen niet via een automaat gestort worden.

Volgens LarsD moet je daarvoor een afspraak maken op het kantoor, maar ik ben er inmiddels achter gekomen na contact met mijn dichtstbijzijnde kantoor dat niet alle kantoren cash diensten aanbieden. 
 

het is een bureaucratisch proces om vreemde munten te wisselen, ze worden eerst naar Brussel gebracht en daar ‘geverifieerd’ en na enkele dagen ontvang je het op je zichtrekening. 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Waar is de tijd dat men vreemde munten direct in handen kreeg als men deze aankocht en indien men vreemde munten verkocht dat het onmiddellijk op de rekening werd gestort.

In vergelijking met nu is dat een achteruitgang, ik denk dat de banken cash verrichtingen in vreemde valuta ontmoedigt en dus betalen met betaalkaarten op die manier aangemoedigd wordt. 😡

Voor de klanten die in de buurt van zaventem wonen is daar wisselen op de luchthaven wellicht een optie? Daar krijg je direct cash 

Wisselen bij bnp is sowieso best vreemd, omdat je nergens de wisselkoersen van bnp Paribas kunt vinden en je kunt ook nergens online de kosten van het omwisselen van vreemde munten vinden (echt nergens)

 

ik heb een tip voor bnp Paribas (vermeld de wisselkoersen en kosten op jullie website) maakt het een stuk duidelijker :)

Reputatie 4

Hallo @Alexander en @L18362827,

Vreemde deviezen kunnen ingewisseld worden op afspraak bij een advieskantoor. De postkantoren gaan deze service niet aanbieden.

De kosten voor dit soort verrichtingen staan vermeld in de tarievenlijst dat je kan vinden op onze website.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 6
Badge +3

Hallo @Alexander en @L18362827,

Vreemde deviezen kunnen ingewisseld worden op afspraak bij een advieskantoor. De postkantoren gaan deze service niet aanbieden.

De kosten voor dit soort verrichtingen staan vermeld in de tarievenlijst dat je kan vinden op onze website.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ook voor degenen die een Easy Go Pack hebben?

En wat voor degenen die een Hello Pack hebben want normaal kan men niet terecht noch in een postkantoor noch in een BNPPF kantoor dus hoe gaat dat dan gaan?

Reputatie 4

Hallo @Alexander,

Bijvoorbeeld voor dat soort uitzonderlijke zaken gaan klanten met een Easy Go Pack moeten doorverwezen worden gezien het postkantoor dat soort services niet aanbied.

De klanten met een Easy Go Pack gaan natuurlijk altijd in de eerste plaats met hun vragen over hun dagelijkse verrichtingen terecht kunnen in een postkantoor of via het Easy Banking Centre. Bij de klanten met een Easy Guide Pack is dat zij voor advies naar hun advieskantoor kunnen gaan of kunnen contact nemen met het Easy Banking Centre. 

Klanten die kiezen voor Hello bank! maken duidelijk de keuze enkel digitaal te bankieren en dat zij dus geen nood hebben aan diensten waarvoor zij langs een kantoor moeten gaan. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 6
Badge +3

Hallo @Alexander,

Bijvoorbeeld voor dat soort uitzonderlijke zaken gaan klanten met een Easy Go Pack moeten doorverwezen worden gezien het postkantoor dat soort services niet aanbied.

De klanten met een Easy Go Pack gaan natuurlijk altijd in de eerste plaats met hun vragen over hun dagelijkse verrichtingen terecht kunnen in een postkantoor of via het Easy Banking Centre. Bij de klanten met een Easy Guide Pack is dat zij voor advies naar hun advieskantoor kunnen gaan of kunnen contact nemen met het Easy Banking Centre. 

Klanten die kiezen voor Hello bank! maken duidelijk de keuze enkel digitaal te bankieren en dat zij dus geen nood hebben aan diensten waarvoor zij langs een kantoor moeten gaan. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Allemaal goed en wel maar hoe kunnen degenen die een Hello Pack hebben aan vreemde bankbiljetten geraken of die bankbiljetten op hun rekening krijgen? Of is het de bedoeling dat zij naar een wisselkantoor moeten gaan daarvoor?

Reputatie 4

Hallo @Alexander,

Zij gaan inderdaad alternatieven (zoals een wisselkantoor) in dat geval moeten gebruiken.

Iemand die kiest voor Hello bank! is meestal een persoon die weinig fysieke handelingen (zoals cashverrichtingen) doet en eerder een rekening wil hebben voor digitale toepassingen te gebruiken.

Daarom is het belangrijk om een pakket te kiezen dat het best aansluit bij je eigen behoeften.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer